Un any més, la Vallèsbot ha estat un èxit!

Ahir vam celebrar, a les pistes exteriors del Palau d’Esports de Granollers, la 4a edició de la Vallèsbot. La jornada, organitzada pel Servei Educatiu del Vallès Oriental I i l’Ajuntament de Granollers, amb el suport dels ajuntaments de Canovelles, les Franqueses del Vallès i la Roca del Vallès, va comptar amb la participació de 17 centres de primària i secundària dels nostres municipis, que van presentar un total de 28 projectes.

Enguany, el títol de la jornada era “Grans!”, i girava sobre la temàtica del món de la gent gran. L’objectiu era que els alumnes dissenyessin ginys robòtics que es puguin incloure en la vida d’aquest col·lectiu, que pot abastar categories tan diferents com l’assistència, l’estil de vida, l’activitat física, l’entreteniment, la cultura…

La jornada ha rebut la visita de representants dels quatre municipis que hi participen. L’alcalde de Granollers, Josep Mayoral, ha destacat que «durant molt temps la tecnologia ha estat absent dels currículums educatius i és essencial per despertar noves vocacions. Que hi hagi projectes com aquest que permetin obrir noves perspectives i generar espais col·laboratius és un camí que hem de seguir intensament». L’alcalde de Canovelles, Emilio Cordero, ha afegit «que el treball en equip és molt important com ho és també l’empatia, posar-se en la pell de l’altre i treballar per la millora dels municipis». Per la seva banda, l’alcalde de la Roca del Vallès, Albert Gil, ha destacat l’aposta per «l’enginy que portat a la pràctica sempre és bo per a l’alumnat». I la regidora d’Educació de les Franqueses del Vallès, Marina Ginestí, ha insistit que la proposta «desperta la cultura científica dels infants i fa que aquesta evolucioni».

I és que, d’ençà de la seva primera edició, la Vallèsbot ha volgut potenciar la programació i la robòtica com a eina per a incentivar el treball per projectes entre l’alumnat dels centres participants. En aquest sentit el director dels serveis territorials del Maresme i Vallès Oriental, Pere Masó, ha ressaltat que la Vallèsbot suposa el treball conjunt de totes les matèries amb la robòtica com a excusa, «l’objectiu és que l’alumnat s’acostumi a treballar de manera global i competencial, que tinguin un repte i hi busquin solucions».

Els centres participants en aquesta edició han estat els següents:

Escola Joan Solans (Granollers)
Escola Pereanton (Granollers)
Escola Mestres Montaña (Granollers)
Escola Lledoner (Granollers)
Escola Ponent (Granollers)
Escola Salvador Espriu (Granollers)
Col·legi l’Estel (Granollers)
Escola Educem (Granollers)
Institut Marta Estrada (Granollers)
Escola Congost (Canovelles)
Escola Els Quatre Vents (Canovelles)