Trobada d’alumnes del projecte Posa’t en òrbita al Museu de Ciències Naturals de Granollers

El passat dimecres 2 de març alumnes de 1r d’ESO de quatre instituts de Granollers (INS Bellera, INS Cumella, INS Marta Estrada i INS Vallbona) van participar en una trobada al Museu de Ciències Naturals. L’objectiu d’aquesta primera trobada era escalfar motors per preparar la jornada de ciència al carrer que farem el mes de juny en el marc del projecte Posa’t en òrbita.

Posa’t en òrbita és un projecte liderat per l’Ajuntament de Granollers i Serveis educatius VOI on els protagonistes són els alumnes de primer d’ESO. Durant el curs el professorat de ciències proposa als alumnes diversos reptes al voltant d’un temàtica d’astronomia, es fan trobades intercentres per treballar plegats i, a final de curs, es fa una jornada per acostar la ciència als més petits. Aquest any el tema escollit és EL VULCANISME I ALTRES FENÒMENS QUE PODEN MODIFICAR UN PLANETA.

En aquesta primera trobada els alumnes es van conèixer i van poder treballar plegats al voltant de quatre tallers: el vulcanisme vist a través del planetari, tipologia de vulcanisme en el Sistema Solar, experiències pràctiques al voltant de les densitats i  l’impacte de meteorits i, finalment, el paper de l’origami en el disseny aeroespacial com el telescopi James Webb. Properament realitzaran una segona trobada per preparar les experiències que portaran al carrer.

Aquí us deixem unes fotos de la trobada.