Recull de certàmens i concursos

Us fem arribar un llistat de certàmens i concursos que estan oberts per participar amb el vostre alumnat.

X(p)erimenta 22

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i l’Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC) organitzen el 12è Premi de Comunicació Científica Audiovisual anomenat X(p)rimenta 2022.

Aquest concurs s’adreça a alumnes i a docents que vulguin fer un experiment científic i enregistrar-lo en vídeo, amb els objectius de divulgar un principi científic o tecnològic vinculat al currículum dels ensenyaments de primària, secundària, batxillerat o cicles formatius, i aprendre a usar les bases del llenguatge audiovisual.

+info

Physicat

Physicat és un concurs de problemes de física adreçat a alumnes de secundària. El concurs consisteix en la resolució de problemes en què els alumnes hauran de treballar en equips de 4 a 6 membres. Cada grup disposarà d’un temps màxim d’una hora per a resoldre els exercicis. Les proves es realitzaran telemàticament en el mateix centre, en l’hora i el dia que el professor decideix (dins del termini marcat pel concurs).

La tercera edició del concurs Physicat s’ha dut a terme del 15 al 26 de març de 2021. El període d’inscripció serà del 28 de febrer al 9 de març de 2022.

Cada centre podrà inscriure un nombre il·limitat d’equips, de 4 a 6 alumnes cada un. Serà cada professor qui inscriurà els equips, detallant la informació següent:

• Nom i codi del centre.
  • Dades del professorat.
  • Nom de l’equip.
  • Nombre total d’alumnes de l’equip.
  • Nom i cognom dels alumnes integrants de l’equip.

S’ha d’omplir un formulari per cada equip que es vol inscriure al concurs. Trobareu més informació al següent enllaç.

XIX Premis eduCAC

El Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC), en el marc del programa eduCAC, convoca aquests guardons amb l’objectiu de fomentar la competència en comunicació audiovisual als centres escolars.

Els abans coneguts com a Premis el CAC a l’escola arriben a la seva dinovena edició amb aquest canvi de nom lligat amb l’eduCAC, el programa educatiu del Consell de l’Audiovisual de Catalunya que des del 2018 emmarca tota l’activitat de promoció d’alfabetització mediàtica del Consell.

Podeu trobar les bases, convocatòria, documents de sol·licitud i altres informacions clicant a l’enllaç de sota.