Mini reptes Scratch. T’hi atreveixes?

Des de l’Àrea de Cultura Digital ens proposen l’activitat “minireptes Scratch”; una sèrie d’activitats on els i les alumnes hauran de trobar una solució amb un problema presentat a Scratch.

Per què?
Per desenvolupar la programació amb Scratch a les aules i afavorir la implementació del material de la iniciativa Scratch Challenge aniran lliurant setmanalment uns mini reptes des de mitjans de gener fins a l’abril.

Els mini reptes poden ser de dos tipus: inicials o avançats. Tots els mini reptes estan oberts a la creativitat. Un mini repte inicial (MRI) proposa una seqüència de passes amb les pistes corresponents i s’acompanya de blocs recomanats. Un mini repte avançat (MRA) exposa una descripció del repte sense pistes concretes, però amb una recomanació de blocs.

Com?
Cada mini repte el trobareu en format targeta que podreu baixar i imprimir. Els docents disposareu d’una possible solució que facilitareu als vostres alumnes quan considereu oportú.

Compartim?
Per compartir els mini reptes que heu fet en el vostre centre heu de:

• Crear un estudi de Scratch
  • Afegir a l’estudi els reptes resolts
  • Omplir un formulari (es crearà automàticament un marcador en el mapa de mini reptes)

Quan completeu més mini reptes, els haureu d’afegir a l’estudi i editar el formulari. Hi ha botons pel formulari i pel mapa al web de programació i robòtica.

Dubtes i aportacions?
Disposeu d’un fòrum FòrumScratchChallenge que trobareu al web de programació i robòtica per compartir els dubtes que us vagin sorgint al desenvolupar els mini reptes amb els vostres alumnes.

On trobareu els mini reptes i les possibles solucions?
Cada repte el trobareu al web de programació i robòtica i clicant Fes els mini reptes Scratch podreu accedir i baixar-lo.

Accepteu el repte?