ESC Jacint Verdaguer de Canovelles – Llegim i recomanem

En què consisteix l’experiència

En aquesta experiència duta a terme per l’ESC Jacint Verdaguer de Canovelles en el marc del programa “El gust per llegir”, l’alumnat de 2n de primària ha d’escollir un llibre que hagi llegit, que li hagi agradat i que el vulgui presentar i recomanar. Prèviament la mestra fa una presentació i recomanació de  mostra d’un llibre per tal de servir de model. S’elabora un guió i es facilita als alumnes per tal que els guiï en la seva exposició oral.

Cada setmana un nen o nena va al racó de lectura amb el seu llibre i és gravat mentre fa l’exposició. Després se li realitza una foto compartint la coberta del llibre i es penja en  l’espai habilitat per a les recomanacions. La resta d’alumnes, per tal de poder saber quina història hi ha darrera d’aquella imatge, hauran de fer servir una tauleta amb una aplicació de realitat augmentada que es diu AURASMA. Aquesta aplicació projecta en aquella imatge del llibre un vídeo amb l’exposició oral dels seus companys o companyes.

Objectius

• Facilitar el desenvolupament de la competència comunicativa i lingüística fomentant l’hàbit lector i el gust per llegir, i incentivar l’avaluació des de la perspectiva de l’alumne/a.
  • Millorar la comprensió lectora
  • Conèixer el grau d’afectivitat/efectivitat de l’aplicació d’aquesta activitat mitjançant els instruments d’avaluació professorat, alumnat i altres, si s’escau.

Podeu veure més detalls de l’experiència en el Blog de Cicle Inicial

També podeu descarregar-vos la fitxa de l’activitat des d’aquest enllaç al document:

Llegim i recomanem