Comencem el projecte educatiu “Modelatge 0-6” als centres de la Roca del Vallès

El passat 13 de setembre es va presentar al Centre Cultural de la Roca el projecte educatiu “Modelatge 0-6”, que s’implementarà a la Roca aquest curs. És impulsat pel departament d’Educació de la Generalitat i l’Ajuntament de la Roca del Vallès, i té la voluntat d’unificar els dos cicles de l’etapa d’educació infantil, tant en la mirada cap a l’infant, com en aspectes d’organització i gestió, i la relació família-escola.

D’aquest gran objectiu pengen quatre línies de treball:

• Analitzar estratègies metodològiques pròpies de l’etapa per tal de facilitar l’assoliment de les capacitats de l’infant en finalitzar l’etapa.
  • Analitzar aspectes organitzatius del centre per tal de facilitar l’assoliment dels reptes educatius plantejats durant l’etapa.
  • Detectar aspectes comuns en l’acompanyament a les famílies per tal de crear línies de visualització d’etapa única.
  • Detectar sinergies afavoridores que s’han creat durant el projecte per tal d’assolir l’objectiu general plantejat.

El projecte s’implementarà a les escoles Pilar Mestres-Jaume Torrens i Mogent, i a l’Escola bressol municipal Les Orenetes. Més endavant s’afegiren l’escola de Santa Agnès de Malanyanes i l’EBM i l’Escola de La Torreta.

Durant aquest primer trimestre, les docents implicades rebran una formació en observació entre iguals, organització de centre i propostes d’aula. A partir del segon trimestre es faran les estades a centre, on cada mestre d’educació infantil visitarà l’escola bressol, i viceversa. Durant el tercer trimestre es farà un tancament de les estades, amb valoracions i propostes de millora per dur al centre.

En l’acte hi van assistir els claustres i les direccions dels centres educatius del municipi, el Centre de Recursos Pedagògics (CRP) de Granollers i Nou Barris, així com les escoles de Barcelona pioneres en aquest projecte i en la presentació hi van intervenir:

• Marta Pujol, alcaldessa de la Roca del Vallès
  • Simó López, director dels Serveis Territorials al Maresme-Vallès Oriental del departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya
  • Marta Portero, doctora en neurociència i professora associada a la UAB. La seva conferència es va centrar en el desenvolupament del cervell de l’infant en l’etapa 0-6 des de la mirada de la neurociència, basant-se en evidències i recerques, i desmuntant mites.
  • Anna Vélez, directora de l’EBM Ciutat de Mallorca de Barcelona. Va explicar els tres anys que porten en el projecte Modelatge 0-6 amb l’escola.