XVI Certamen de Lectura en Veu Alta – Acte de quarts de final – Vallès Oriental I

Divendres 6 de març es va celebrar l’acte de quarts de final del Certamen de Lectura en Veu Alta del Vallès Oriental I.

A l’edició d’enguany s’h arribat a una inscripció de 1.078 centres educatius de tot Catalunya, que es reparteixen en 62 quarts de final i en 7 semifinals. La final de Catalunya tindrà lloc el 9 de juny al TEATRE NACIONAL DE CATALUNYA.

L’Ajuntament de Les Franqueses del Vallès va cedir les instal·lacions del magnífic auditori Centre Cultural Bellavista.

Del Vallès Oriental I vam tenir 52 alumnes inscrits, alumnat dels centres següents:

ESCOLA ELS QUATRE VENTS Canovelles
ESCOLA MUNICIPAL SALVADOR LLOBET Granollers
ESCOLA PONENT Granollers
INSTITUT CARLES VALLBONA Granollers
INSTITUT CELESTÍ BELLERA Granollers
INSTITUT DOMUS D’OLIVET Canovelles
ESCOLA JACINT VERDAGUER Canovelles
ESCOLA PIA DE GRANOLLERS Granollers
ESCOLA CERVETÓ Granollers
ESCOLA EDUCEM de Granollers
ESCOLA BELLAVISTA-JOAN CAMPS I GIRÓ Les Franqueses del Vallès
ESCOLA CONGOST Canovelles
ESCOLA GRANUL·LARIUS Granollers
ESCOLA GUERAU DE LIOST Les Franqueses del Vallès
ESCOLA LLEDONER Granollers
ESCOLA FERRER I GUÀRDIA Granollers
INSTITUT DE LA ROCA La Roca del Vallès
INSTITUT MARTA ESTRADA Granollers

En Pep Vives, va presentar l’acte. Les tres persones membres del jurat, Magda Palà, inspectora d’educació del Vallès Oriental, Fe Fernández, responsable de la Llibreria L’Espolsada de Les Franqueses del Vallès i Angi Granja, tècnica auxiliar de la Biblioteca de Corró d’Avall, van tenir molta feina a escollir a l’alumnat que havia de passar a la semifinal degut a l’alt nivell de lectura que totes i tots els participants van exhibir.

El certamen està organitzat en cinc categories. L’alumnat seleccionat enguany ha estat:

Júlia Garangou Jorda, de l’Escola Granullarius, es va classificar per la categoria Grumets Vermells, de cicle mitjà, alumnat de 8 a 10 anys. El fragment que van llegir pertany a l’obra L’illa de Paidonèsia, d’Oriol Canosa i publicat per l’editorial La Galera.

Quim sala Bucosa, de l’Escola Pia, es va classificar per la categoria Grumets Verds, de cicle superior, alumnat de 10 a 12 anys. El fragment que van llegir pertany al llibre El tren de les parades sense nom, escrit per Carles Sala i publicat per l’editorial La Galera.

Jorge Miguel Adrián Villanueva de l’Institut Domus d’Olivet, es va classificar per la categoria Timoners, d’alumnat d’aula d’acollida de cicle superior de primària i de primer cicle d’ESO. El fragment que van llegir pertany al llibre El Petit Príncep, d’Antoine de Saint-Exupéry, amb una adaptació de Javier Alcázar Colilla. S’ha publicat a l’editorial La Mar de Fàcil. Jorge Miguel va arribar a Catalunya el 16 de juliol de 2019 del seu país d’orígen, Perú, i només 8 mesos després ja ha concursat llegint en català!

Aniol Fábregas Manera de l’Escola Pia, es va classificar per la categoria Corsaris, de primer cicle d’ESO, d’alumnat de 12 a 14 anys.

Joan Cortés Vila-seca, Bianca Roxana Maur i Ivet Solé Manté de l’Institut de La Roca del Vallès, es van classificar per la categoria col·lectiva Tropa de Corsaris, d’alumnat de 14 a 16 anys.