Maleta “El Pre-Cinema”

recurs-10_gran
Clica la imatge per omplir el formulari de préstec

Orientat a treballar el món de les joguines òptiques i especialment a experimentar amb la imatge en moviment i la llum.

Descripció

Consta d’una guia, un lloc web i  diverses joguines òptiques amb les quals treballar la imatge en moviment:  taumatrop, fenasquistoscopi, calidoscopi, zootrop, flioscopi, praxinoscopi i cinema NIC. També permet treballar amb la llum, a través de les ombres xineses, i la perspectiva amb objectes quotidians que podem trobar a l’aula.

Disponibilitat

Disponible a partir del 10 d’abril

Disponible.

Què és concretament?

La Maleta del Pre-cinema és un recurs educatiu internivell orientat a treballar la màgia del cinema a través del món de les joguines òptiques.  i de l’experimentació a través de l’alternança entre llum,  foscor i de la imatge en moviment. Compta amb una sèrie de ginys als quals, sovint, els alumenes no hi tenen accés  i els permet experimentar amb ells i fer hipòtesi sobre el seu funcionament.

Aquesta pàgina de presentació està basada en el Taller de la Maleta de pre-cinema i vol ser una eina de treball, totalment oberta, per treballar amb els alumnes el món del cinema des dels seus orígens. Té un precedent que és el recurs de les Taules de llum i una continuació en la maleta 7 de cinema, cedida per la Filmoteca de Catalunya i especialment dirigida a l’ESO.

Objectius

  • Descobrir quins són els antecedents del cinema, previs al cinema mut i també el cinema en blanc i negre.
  • Conèixer els ginys del pre-cinema: Taumatrop, fenasquistoscopi, calidoscopi, zootrop, praxinoscopi.
  • Conèixer les possibilitats de treballar amb amb la llum,  la foscor i la imatge en moviment.
  • Descobrir el món dels primers realitzadors del cinema mut: George Méliès (la màgia del cinema), Charles Chaplin, Bustern Keaton i Harold Lloyd (els primers exploradors).
  • Explorar altres filmografies contemporànies com ara el cineasta canadenc d’animació Co Hoedeman.
  • Estimar el cinema i usar-lo com a eina de coneixement i font de diàleg.

Contingut

A més a més dels diversos ginys i la seva història hi ha propostes per tal que el alumnes experimentin i  en construeixin de propis. També es poden trobar diverses guies-propostes digitals de la Filmoteca de Catalunya i el Museu del Cinema de Girona, entre d’altres, una base de dades de recursos digitals i un apartat sobre com treballar el visionat de pel·lícules a l’aula.