Intune for education. L’aplicatiu als centres

Intune permet consultar i executar accions remotes sobre equips Windows del Pla d’Educació digital. En aquest vídeo, veureu les funcionalitats del portal Intune que permet l’administració remota dels ordinadors Windows del Pla Digital:

Conversa amb Dymytriy Petin, administrador de Microsoft Azure AD sobre Intune:

 

Alguns punts claus:

  • L’accés al portal Intune for Education està reservat a les persones a qui la direcció del centre educatiu hagi assignat el rol d’administració dels equips Windows, tal com s’explica en aquesta pregunta freqüent.
  • Per accedir al portal Intune for Education s’ha d’escriure al navegador web l’adreça: intuneeducation.portal.azure.com
  • ⚠️ Algunes opcions estan visibles però deshabilitades. Si us mostra un missatge de “No tens accés a aquesta àrea” és un missatge normal i no cal que demaneu cap permís.
  • Des del centre educatiu no és possible distribuir aplicacions a un o més equips de manera centralitzada. Els usuaris tenen un gran nombre d’aplicacions disponibles al Company portal i al Microsoft Store.

Sobre el restabliment d’equips (reset):

  • ⚠️ Les accions de restauració d’equips restabliment de fàbrica (factory reset) i restabliment amb autopilot (autopilot reset) no tenen marxa enrere! Abans d’aplicar-les, assegureu-vos que ho esteu fent sobre el dispositiu que realment ho necessita, i assegureu-vos que les persones usuàries dels equips hagin fet còpia de seguretat de totes les dades que vulguin conservar.
  • Es recomana fer un restabliment de fàbrica per dur a terme una neteja a fons dels equips, o quan s’hagi de reassignar un equip a un altre usuari/ària. Especialment en el cas dels equips de docents.
  • Durant el procés de restabliment, cal que els dispositius estiguin connectats a la xarxa elèctrica i a Internet. Els processos de neteja poden durar més de 40 minuts.
  • Si heu programat un restabliment de fàbrica, caldrà tornar a enrolar l’equip a Intune un cop finalitzat el procés. Aquest enrolament es farà de manera automàtica quan el nou usuari o usuària de l’equip hi introdueixi les seves credencials.