Maleta pedagògica: Les abelles

Descripció

La maleta pedagògica ”Les abelles”, és un recull de materials adreçats a l’alumnat i al professorat de cicle superior d’educació primària i de primer cicle d’educació secundària per indagar en la problemàtica de la creixent desaparició de les abelles i ajudar a reflexionar sobre les conseqüències d’un món sense pol·linitzadors.

L’objectiu d’aquesta maleta és el d’acompanyar projectes escolars destinats a desenvolupar competències orientades a conscienciar i tenir cura del medi ambient. Aquí podeu trobar la connexió amb els ODS.

Contingut:

• 3 exemplars del llibre: Les abelles de la mel(Departament de Medi Ambient i Habitatge). PDF a disposició per al seu ús a l’aula.
  • Llibre: L’abella Flora i el prat de les cinc flors (Associació Lectura Fàcil).
  • Llibre: El libro de las abejas. Ecosistema. Biodiversidad (LIBSA).
  • Llibre: L’any de les abelles (TAKATUKA)..
  • 6 làmines plastificades: “La vida de les abelles” (Apicultors de Catalunya).
  • 2 làmines amb foto: Abelles / Vespes (f&f Libros).
  • Pots etiquetats amb números amb mostres de productes de les abelles cedits per INTERSA LABS :
  1. Mel
  2. Pròpolis en brut.
  3. Pròpolis net.
  4. Pròpolis en pols.
  5. Extracte de pròpolis (macerat en bio-etanol ecològic).
  6. Pol·len.
  7. Perles de gelea real.
  8. Gelea real (estabilitzada amb fructosa).
  9. Bresques de rusc (noves i usades).
  10. Perles de cera d’abella natural.
  • 2 jocs d’etiquetes plastificades amb els noms dels productes per identificar el contingut dels pots (SOLUCIÓ dins el sobre).
  • 2 jocs d’etiquetes plastificades per aparellar nom amb descripció dels diferents productes que obtenim a partir de les abelles (SOLUCIÓ dins el sobre)
  • Joc de peces de muntar de Playmobil: “Country. Apicultora” (14 peces)

• Figures a escala en plàstic:
      • 2 Abelles.
      • 2 Models de cicle de vida de creixement de les abelles (Ous, larva, crisàlides i abelles).

• APIS el joc de les abelles: és un joc de taula cooperatiu on tots els participants col·laboren per salvar les abelles tot construint un rusc. Això s’aconsegueix quan s’acaba de muntar un rusc amb les 36 cel·les de fusta que s’obtenen contestant preguntes. Un joc que ens fa reflexionar sobre els efectes d’un món sense les abelles. Durant milions d’anys, els insectes han pol·linitzat les plantes a canvi de nèctar. Aquest intercanvi ens proporciona una tercera part dels nostres aliments. Però els pesticides agrícoles i les malalties han reduït dramàticament el nombre dels pol·linitzadors. Tot jugant descobrirem que gairebé tot el que veiem al nostre al voltant depèn de les abelles i dels pol·linitzadors. Un gran joc que ensenya a salvar les abelles i el seu entorn. El joc inclou:

• 6 Targetes de la metamorfosi de l’abella.
    • 95 Targetes amb preguntes.
    • 1 Targeta “TAPA SOLUCIONS”.
    • 36 Cel·les de fusta per a construir el rusc.
    • 1 Dau de colors de fusta

Disponibilitat Maleta de les abelles

Reservada del 14 de març al 14 d’abril de 2024 (ESC Riu Segre).

Reservada del 16 d’abril al 3 de maig de 2024 (ESC Francesco Tonucci).

Reservada del 6 al 24 de maig de 2024 (ESC Minerva).

Reservada 27 de maig al 7 de juny de 2024 (ESC Francesco Tonucci).