Nou document: mesures i suports universals en el centre educatiu

L’atenció educativa a l’alumnat comprèn el conjunt de mesures i suports destinats a tots els alumnes, amb la finalitat d’afavorir el seu desenvolupament personal i social, i perquè avancin en l’assoliment de les competències de cada etapa educativa i en la transició a la vida adulta. Aquestes mesures i suports han de garantir que els contextos escolars ofereixin les condicions d’aprenentatge necessàries per desenvolupar les fortaleses de l’alumnat; vetllar per la seva vinculació amb els aprenentatges i el grup, facilitar l’accés a l’aprenentatge i a la participació i assegurar el progrés de tot l’alumnat.

El present document s’ha elaborat amb el propòsit d’aportar orientacions i proporcionar elements als centres educatius per a la presa de decisions en la concreció de mesures i suports universals en el marc d’una atenció educativa inclusiva. Es fonamenta en la normativa actual, així com en els marcs conceptuals que orienten les línies de treball del Departament d’Educació.

El document contempla diverses opcions per ajustar-se a les necessitats de la persona lectora. La lectura acurada de tot el document, seguint l’ordre dels diversos apartats correlativament, facilita el coneixement de la normativa i afavoreix fer-se una representació dels principis conceptuals que sustenten l’atenció educativa en el marc d’un sistema educatiu inclusiu. Al mateix temps, és possible accedir directament als diferents apartats o també, al final del document, consultar el quadre-llista de les mesures i suports universals amb els enllaços per accedir a la informació.

Les mesures i suports universals, descrits en els diferents apartats d’aquest document, no es poden entendre de manera aïllada o fragmentada atès el seu caràcter transversal i universal.

Podeu consultar el document en el següent enllaç