Job-shadowing al Segrià – Visita d’observació docents italians

Els dies 1, 2 i 3 de març de 2022, un grup de 5 mestres italians del Piemont han fet visita d’observació a centres de primària del Segrià. En el marc del Programa Erasmus+ el CRP del Segrià hem organitzat l’estada d’aquests docents a les Escoles Enric Farreny i Frederic Godàs, de Lleida, i a la ZER l’Oliver (amb seu a Maials, amb La Granja d’Escap, Llardecans i Massalcoreig), que n’han estat les amfitriones.

Ha estat un programa molt intens amb l’objectiu de conèixer el projecte plurilingüe de les escoles visitades i el treball que fan d’impartició de continguts en llengua estrangera (AICLE/CLIL). El programa inclou reunió amb l’equip docent i visita d’observació als diferents grups que treballen àmbits del currículum en llengua anglesa.

Programa

El programa ha inclòs una reunió entre l’equip del CRP del Segrià i el professorat visitant on hem compartit visions i maneres de fer pel que fa a la formació del professorat i l’acompanyament als centres en l’àmbit de la transformació i innovació educatives.

També hi han assistit, de forma virtual, els i les membres del Seminari d’internacionalització dels Centres de Recursos Pedagògics de la plana de Lleida, Pirineu i Vall d’Aran. Així mateix, hem comptat en connexió telemàtica, amb la coordinadora de l’intercanvi a Itàlia, Silvana Rampone (de l’Àrea de Formació i Projectes Internacionals, dins l’Oficina Regional d’Educació del Piemont, a Torí).

La visita en imatges

Moltes gràcies a les escoles, equip directiu, equip docent i alumnat per la bona acollida i organització i gràcies al professorat italià: Mara Tirino, Valeria Miotti, Cinzia Polimeni, Alessandro Motta i Elisabetta Rotella, per l’interès i l’intercanvi d’impressions. Fins a la propera!