El Departament d’Educació publica el mapa de recursos de l’educació inclusiva

Disposa d’informació centre a centre, amb l’objectiu principal que pugui servir a les famílies d’alumnes amb algun tipus de necessitat específica de suport educatiu (NESE) per definir els seus itineraris formatius. Per exemple, podran trobar quins són els suports dels quals disposa cada centre i també informació detallada sobre els equipaments que ofereixen suports addicionals.

A banda, també vol ser una eina útil pels orientadors dels centres educatius que fan acompanyament a l’alumnat i les famílies, perquè puguin mostrar millor les opcions disponibles a l’alumnat NESE; i també a la resta de personal dels serveis educatius i Serveis Territorials, en les seves tasques de planificació.

El mapa s’ha publicat el passat 2 de desembre de 2022 en versió provisional i s’hi poden fer aportacions, propostes de millora i esmenes. Es pretén que es pugui actualitzar periòdicament i que, finalment, s’integri al mapa escolar amb tots els centres i estudis, amb la idea que tots els recursos educatius estiguin integrats en un únic mapa.

Es pot consultar a l’enllaç https://educacio.gencat.cat/ca/departament/linies-estrategiques/educacio-inclusiva/.