Eines educatives per a la gestió emocional i la salut mental

Us oferim una infografia que recull els darrers cicles de conferències que hem realitzat des del CRP del Segrià per abordar situacions tan complexes com el bullying, la gestió conductual d’un grup-classe, la salut mental dels nostres adolescents i, finalment, el benestar emocional dels docents.

El primer cicle de conferències vol oferir algunes eines concretes i útils per abordar el tema del bullying, tant pel que fa a la prevenció com a l’actuació, amb estratègies per a totes les parts implicades. Un 25% de l’alumnat, de primària a batxillerat, són víctimes de maltractament. No és un tema marginal, ni apareix de forma puntual: és un problema real i sistemàtic que afecta la integritat física i psicològica del nostre alumnat i, en general, de tots els membres de la comunitat educativa.

El segon cicle aborda el tema de l’harmonia i la bona conducta a classe, com a pas previ a l’aprenentatge. Com gestionar grups? Com gaudir d’un bon clima i una disciplina positiva que ens permeti aprendre i gaudir més? Es tracta d’oferir eines concretes per respondre a aquestes preguntes i potenciar les habilitats de gestió dels grups.

El tercer cicle busca potenciar el nostre benestar emocional com a docents i disposar de noves eines per gaudir més de la feina. Finalment, recordar que els experts adverteixen que una de les seqüeles més greus que ens deixarà la Covid serà l’increment dels problemes de salut mental, i els joves i adolescents són clarament un dels col·lectius de més risc. En el quart cicle es parla d’aquestes seqüeles, però també de les estratègies resilients que molts joves han desenvolupat davant d’una experiència tan difícil.

PER ACCEDIR AL PDF AMB ELS ENLLAÇOS, CLIQUEU SOBRE LA IMATGE:

D’altra banda, en aquest enllaç trobareu un document complet  amb recursos d’interès sobre salut mental infanto-juvenil.