Orientacions i recomanacions per incorporar la IA al sistema educatiu

El Departament d’Educació ha presentat un recull d’orientacions i recomanacions per incorporar la intel·ligència artificial (IA) a l’educació catalana. Es tracta d’un document de 20 pàgines dirigit als docents i als centres, però que també pot tenir aplicacions en l’àmbit del sistema educatiu

Guia per a centres i docents

El document especifica quatre grans àmbits d’aplicació de la IA en el sistema educatiu:

1. Suport per a l’aprenentatge de l’alumnat: com cercadors, revisors lingüístics, traductors, simuladors o realitat augmentada.
  2. Suport als docents: per facilitar la generació d’activitats, l’avaluació o la personalització dels aprenentatges.
  3. Suport als centres educatius: per millorar la recollida de dades, detectar perfils de risc, etc.
  4. Suport al sistema educatiu: per detectar necessitats d’intervenció, prevenir l’absentisme i l’abandonament escolars o, per exemple, facilitar processos administratius.

El Departament també ha llançat un web específic sobre la IA en educació.