Curs virtual “Eines per atendre l’alumnat immigrat procedent de contextos violents i els grups que l’acullen”

Des de l’Escola de cultura de Pau, ens informen que queden places pel curs virtual “Eines per atendre l’alumnat immigrat procedent de contextos violents i els grups que l’acullen”. Aquest curs s’inicia el 19 de febrer i, tot i que al GTAF ja estiguin tancades les inscripcions, si hi ha alguna persona interessada pot omplir el formulari de pre-inscripció (https://forms.gle/ppua8Vqe8WMjWY9X9) i esperar confirmació de plaça.

Més informació del curs:

Descripció:

Aquesta acció formativa busca facilitar, a docents, educadores i professionals de suport a la comunitat, eines per entendre millor els contextos de procedència de les persones que arriben aquí migrades o refugiades, així com l’impacte global-local d’aquests contextos, de la presència d’aquestes persones a la nostra ciutat i de les dificultats en la seva integració.

Objectius

• Ajudar mestres i educadors/es a comprendre el context des d’on venen aquests menors
  • Entendre els mecanismes de creació de la imatge de l’enemic i polarització social.
  • Orientar en com desarticular la imatge de l’enemic i el discursos de l’odi.
  • Donar orientacions sobre com atendre aquest alumnat.
  • Donar orientacions sobre estratègies per treballar amb el grup que l’acull i a nivell de centre.

Continguts

• Visió global de l’estat del mon des d’una perspectiva de pau i dels impactes dels contextos de violència en les persones
  • Mecanismes de creació de l’imatge de l’enemic i polarització social.
  • Eines i recursos per desarticular la imatge de l’enemic i el discursos de l’odi.
  • Introducció a l’atenció psicosocial.
  • Recursos i estratègies per atendre alumnat procedent de contextos violents.
  • Recurs i estratègies per treballar amb el grup que l’acull i integrar aquests recursos al centre a través del currículum i el projecte de convivència.

Formadora       Marina Caireta

Organització      Servei Educatiu Les Corts

E-mail   a8901109@xtec.cat

Calendari  (totes les sessions són de 17:30 a 19:30)