Operació cervell: neuroeducació i altes capacitats

IV JORNADA DE FORMACIÓ EN ALTES CAPACITATS COL·LEGI EL CARME

Data: Dissabte, 28 de gener de 2023
Horari: De 9 a 14 h
Lloc: Col·legi el Carme. Hostal la Bordeta, 11. Lleida
Activitat del Pla de Formació de Zona del Segrià

CARTELL

PROGRAMA
09.00 h    Acollida a les persones participants a la Jornada al hall de l’escola
09.20 h    Presentació de la Jornada
09.30 h    Ponència a càrrec de Sylvia Sastre i Riba:   Què sabem sobre el funcionament del cervell dels infants amb alta capacitat intel·lectual ?
10.45 h    Primera ronda de Tallers
11.45 h    Pausa
12.20 h    Segona ronda de Tallers
13.30 h    Tancament de la Jornada
14.00 h    Fi de la Jornada

INSCRIPCIÓ

En el procés d’inscripció cal fer la tria dels Tallers de primera i segona ronda. Els quatre tallers es realitzaran dos cops per a què les persones assistents puguin participar-ne en dos.  L’aforament de cadascun serà d’un màxim de 25 persones i es farà per ordre d’inscripció, en cas que el taller estigui complet pots inscriure’t a un altre. El professorat que vulgui la certificació del Departament d’Educació haurà de fer la inscripció prescriptiva.

1. Trieu el Taller que vulgueu fer en primera ronda (10.45 h) i el de segona (12.20 h):
Taller 1. Marta Portero Tresserra
Inscripció 1a Ronda (10.45 h a 11.45 h)
Inscripció 2a Ronda (12.20 h a 13.20 h)Cervell i altes capacitats: Estratègies d’aprenentatge basades en la investigació científica
  • Entendre el funcionament del cervell en persones amb altes capacitats
  • Conèixer la investigació en el camp de les ciències de l’aprenentatge i la psicobiologia
  • Aprendre estratègies d’aprenentatge per incloure en les metodologies docents
  • Promoure una reflexió científica sobre els processos d’aprenentatge
Taller 2. Chema Lázaro
Inscripció 1a Ronda (10.45 h a 11.45 h)
Inscripció 2a Ronda (12.20 h a 13.20 h)Estaciones de aprendizaje: personalización y singularidad
La diversitat està tan present a l’aula com en la vida, és una qüestió innegable i una oportunitat increïble. En aquest taller abordarem com aconsequir que el nostre alumnat en una mateixa sessió treballi a diferents ritmes i diferents tipologies d’activitats i nivells cognitius. Ho aconseguirem mitjançant la creació d’espais d’aprenentatge, itineraris personalitzats i posant en pràctica els conceptes de pràctica espaiada i intercalada que ens brinda la psicologia cognitiva. En finalitzar el taller les teves classes tindran un ritme diferent on tothom pugui ballar i donar la millor versió de si mateix. Ballem ?
Taller 3. Sylvia Sastre i Riba
Inscripció 1a Ronda (10.45 h a 11.45 h)
  • Oferir punts bàsics en la identificació i diagnòstic per a la millora de la fiabilitat i estabilitat de la mesura.
  • Oferir trets bàsics per a la diferenciació del currículum; currículum compacte i enriquiment.
Taller 4. Grup de recerca NeuroPGA (Universitat de Lleida)
Inscripció 1a Ronda (10.45 h a 11.45 h)
Inscripció 2a Ronda (12.20 h a 13.20 h)Neuroeducació mitjançant jocs de taula moderns: propostes de treball amb nens i nenes amb altes capacitats
  • Entendre les diferents funcions executives.
  • Determinar com les funcions executives es lliguen a les competències educatives.
  • Analitzar l’aplicabilitat de jocs de taula moderns en educació.
  • Proposar formes de treballar amb alumnat amb altes capacitats utilitzant jocs de taula moderns.

2. Inscripció per al professorat que ha de certificar pel Departament d’Educació:

Inscripció activitat 6090351609 Operació cervell: neuroeducació i altes capacitats

Organitza: