Activitat de formació que es durà a terme en format digital en dues sessions:

Accés a la inscripció de l’activitat 6090011609

CONFERÈNCIA: Digue’m com avalues i et diré quina societat construeixes. Característiques de l’avaluació justa

Dimecres, 21 de setembre de 2022

De 17’30 h a 19 h

La forma en la qual els docents avaluem té fortes implicacions morals, socials i ètiques i incideixen directament en la vida del nostre alumnat. Així, és important saber com avaluem i sobretot amb quina finalitat ho fem. És necessari pensar què és una avaluació justa. El concepte d’avaluació justa es debat entre la igualtat i l’equitat. Enfront d’una avaluació igual per a tothom, objectiva, quantitativa i sumativa, en aquest article es defensa una avaluació justa equitativa que s’adapta a cada estudiant, és subjectiva, autoreferencial, valora el seu progrés, qualitativa, amb una multitud d’instruments, formativa, que valora el seu desenvolupament integral i retorna la informació individualment.

A càrrec de Nina Hidalgo Farran. Professora Departament de Pedagogia de la Universitat Autònoma de Madrid. Grup d’Investigació Canvi educatiu per a la justícia social.

Materials de la Sessió:

TAULA D’EXPERIÈNCIES DE CENTRES EDUCATIUS: L’avaluació d’alumnat: una eina per al canvi social

Dimecres, 5 d’octubre de 2022

De 17’30 h a 19 h

Avaluar per aconseguir una societat més justa. CEIPS Santo Ángel de la Guarda (Chapinería, Madrid)

Ainhoa Yáñez Preciado i Marcos González Notario

El CEIPS Santo Ángel de la Guarda es troba al sud-est de la Comunitat de Madrid, a 50 km de la capital, a la localitat de Chapinería (2.140 habitants). Té un equip unit i compromès. Una il·lusió davant un repte complex, però com a objectiu clar: fer realitat el somni de crear un món més just a través de la convivència, l’ensenyament – aprenentatge i l’avaluació.

Ensenyant aprenem. CEIP Filósofo Séneca

Beatriz Fernández Rodríguez

Al Filósofo Séneca aprenem ensenyant, aprenem convivint, aprenem respectant, aprenem incloent, aprenem dialogant, aprenem participant, aprenem gaudint, aprenem innovant, aprenem avaluant-nos… Aprenem amb l’emoció d’apostar per una escola justa i equilibrada, en la qual cada persona té un lloc important i compleix una funció que dins el col·lectiu esdevé imprescindible.