DENIP 2022 – Dia Escolar de la No-Violència i la Pau

El Dia Escolar de la No-violència i la Pau (o el seu acrònim DENIP), que té lloc el 30 de gener. Fou fundat l’any 1964 pel poeta i educador mallorquí Llorenç Vidal Vidal. El DENIP propugna una educació permanent en i per a la concòrdia, la tolerància, la solidaritat, el respecte als drets humans, la no-violència i la pau. El seu missatge bàsic diu: “Amor universal, No-violència i Pau. L’Amor universal és millor que l’egoisme, la No-violència és millor que la violència i la Pau és millor que la guerra”. En aquest dia, els centres educatius es converteixen en instruments de pau i enteniment entre persones de diferent formació, origen, cultura i religió. El dia 30 de gener es commemora també la mort del líder nacional i espiritual de l’Índia, i un símbol internacional del pacifisme, Mahatma Gandhi, el 30 de gener de 1948, assassinat a trets per un fanàtic hinduista.

PROPOSTES arreu:

• FundiPau proposa:

A partir del projecte No siguis trol! Pacifiquem les xarxes socials us proposem dedicar la jornada a promoure una participació en l’entorn digital més respectuosa, creativa i positiva, lluny de la bronca, les burles, el menyspreu i els discursos d’odi que, massa sovint, es produeixen a les xarxes socials.

Amb el lema del 2022 “Mai més bombes sobre escoles” es vol treballar la seguretat a l’escola i dels infants i els drets a l’educació i a una infància en pau.

Que gaudiu d’ un Dia Escolar per la No-violència i la Pau ben profitós!

Compartiu les vostres actuacions a centre a través de la SINAPSI del vostre web-NODES.