Caminades pedagògiques

Aquesta activitat ofereix una perspectiva innovadora al tractar temes pedagògics mentre es realitzen caminades saludables. Aquest enfocament combina activitat física amb la discussió pedagògica, fomentant la col·laboració entre docents i millorant la salut dels participants. L’objectiu és proporcionar eines pedagògiques avançades, explorar noves estratègies d’ensenyament i crear un entorn de reflexió en moviment. La connexió amb l’aire lliure durant les caminades afavoreix una experiència educativa integral i enriquidora.

 

Els nostres objectius:
  • Promocionar l’esport i la vida saludable.
  • Compartir experiències relacionades amb l’àmbit de la docència.
  • Establir lligams amb altres docents.
  • Tenir informació actual sobre aspectes relacionats amb l’educació.

Persones que en formem part

No som un equip estable. Convidem a tots els i les docents que tingueu ganes de fer una mica d’esport i de compartir interessos i opinions al voltant de l’educació a apuntar-vos ;-).

La persona coordinadora

L’Adrià Magallanes i la Meritxell Cases han coordinat el Seminari aquest darrer any. Des dels inicis, el curs 2017-18  van portar l’activitat la Yoli Llop i de la Meritxell Cases. Tots mestres de l’Escola Santa Maria de Gardeny, de Lleida.

La trajectòria recorreguda

El debat de temes educatius amb altres docents és crucial per a la millora contínua de la pràctica docent. En aquests intercanvis es van compartint èxits i desafiaments, i es van explorant solucions innovadores. Aquesta col·laboració ens permet aprendre de les experiències dels altres, descobrir noves estratègies pedagògiques i reflexionar sobre les pròpies pràctiques. A més, el debat estimula la creativitat, promou el pensament crític i fomenta un entorn d’aprenentatge col·laboratiu. En resum, el debat amb altres docents és un vehicle per a la inspiració, el creixement professional i l’evolució constant de la professió, alhora que es practica esport.

Comencem amb dinàmiques de coneixença, abordant després temes pedagògics clau com metodologies actives i inclusió. Les caminades serveixen com a marc per a la discussió informal. La trajectòria conclou amb una síntesi de les conclusions i experiències compartides, amb l’objectiu de millorar tant la pràctica docent com la salut dels participants.

Els punts forts
😎
  1. Integració de manera innovadora de l’activitat física i la pedagogia..
  2. Promoció de la col·laboració docent..
  3. Millora de les pràctiques docents.
  4. Foment de la salut i el benestar per als docents.
Els reptes
🙄
    1. Reflexionar críticament sobre les pràctiques educatives.