Acompanyem el talent des d’una mirada creativa

III JORNADA DE FORMACIÓ EN ALTES CAPACITATS COL·LEGI EL CARME

La creativitat i les altes capacitats sovint es donen la mà. Més enllà del talent artístic, la creativitat és la capacitat de trobar solucions curioses als reptes. Potenciar la creativitat en l’alumnat d’altes capacitats ens pot ajudar a gestionar la motivació per l’aprenentatge i evitar el fracàs escolar.

Les jornades ens aportaran diferents punts de vista des dels quals abordar la creativitat en aquest tipus d’alumnat.

  Cartell          Accés a la inscripció per a professorat i professionals del Departament d’Educació

Accés al formulari d’inscripció per a familiars, professorat d’altres territoris i altres professionals

 Accés al Canal Youtube del Col·legi El Carme. 1a Sessió. 22 de gener

Accés al Canal Youtube del Col·legi El Carme. 2a Sessió. 3 de febrer

Accés al Canal Youtube del Col·legi El Carme. 3a Sessió. 10 de febrer

La Jornada es realitzarà en format virtual a través del Canal YouTube del Col·legi El Carme.

PROGRAMA

Dissabte, 22 de gener de 2022. De 10 a 12h

La creatividad como elemento motivador en el proceso de aprendizaje en el alumnado con altas capacidades intelectuales

En aquesta ponència es presentaran experiències pràctiques realitzades al voltant del desenvolupament del pensament divergent i la creativitat en un programa d’enriquiment educatiu per alumnat amb altes capacitats.

A càrrec de Violeta Agudín Garzón, doctora en Belles Arts per la Universitat Computense de Madrid, Experta Universitària en Desenvolupament de la Intel·ligència i Capacitat Superior i Neuropsicologia de la Universitat Camilo José Cela. Actualment, la Violeta és coach, mentora i CEO del centre Betamind, dedicat a la gestió i desenvolupament de projectes d’art, creativitat, motivació i talent. Ha participat com a ponent en diverses universitats, i és coautora de diversos.

Dijous, 3 de febrer de 2022. De 18 a 20h

Estimular la creatividad en el alumnado con altas capacidades intelectuales

En aquesta ponència es definirà la creativitat com a potencial i es presentaran algunes de les principals eines i estratègies docents per educar en creativitat, estimulant el desenvolupament del pensament creatiu en l’alumnat d’altes capacitats.

A càrrec de Rosabel Rodríguez Rodríguez, doctora en psicopedagogia amb premi extraordinari de tesi, llicenciada en Psicologia i logopeda. És professora titular de l’Àrea de Psicologia Evolutiva i de l’Educació del Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de la UIB. És investigadora principal del Grup d’Investigació en les Altes Capacitats (GIAC) de la UIB. És coautora del Protocol d’Identificació i Avaluació de l’Alumnat d’Altes Capacitats en Centres Escolars de la Conselleria d’Educació de les Illes Balears. També és directora del Programa d’Atenció a les Altes Capacitats Intel·lectuals (PACIS), del Programa d’Enriquiment Extracurricular per alumnat de secundària, batxillerat i formació professional (MENTORiment en femení de la UIB), i directora del curs d’Expert Universitari en Altes Capacitats Intel·lectuals: Detecció, Avaluació i Intervenció, de la UIB.

Dijous, 10 de febrer de 2022. De 18 a 20h

Desarrollo de la creatividad y aplicación en el ámbito educativo

En aquesta sessió es desenvoluparan estratègies creatives dirigides al professorat que els ajudarà a aprofundir en els processos cognitius necessaris per potenciar idees innovadores en l’alumnat d’altes capacitats. Tanmateix, ens ajudarà a gestionar estratègies de pensament i judici crític de manera relacional i holística.

A càrrec de Carmen Carmona Huelva, doctora en Belles Arts, llicenciada en Història de l’art, en Antropologia Social i Cultural, i en Psicologia. És especialista en Detecció, Avaluació i Intervenció en Altes Capacitats Intel·lectuals. Actualment, és psicòloga i coordinadora del Programa d’Intervenció al Centre CADIS (Centro Promotor del Talento y de las Altas Capacidades de Sevilla). És també formadora i coordinadora d’equips de treball en nombrosos centres i en diferents etapes educatives, en les quals s’implementen metodologies innovadores i projectes d’enriquiment multidisciplinari inclusiu.