Seminari – Economia, empresa i emprenedoria a secundària.

El Seminari de Professors d’Economia, Empresa i Emprenedoria de secundària de Lleida té per finalitat bàsica compartir material per a l’ús a l’aula d’aquestes matèries, la visita a empreses per analitzar la seva utilització a l’aula. Bé sigui com a exemple a l’aula, bé sigui com a sortida pedagògica amb els alumnes.
També té com a finalitat la col·laboració amb la Universitat de Lleida per la realització de l’Olimpíada d’Economia.

Ens reunim habitualment a la Facultat de Dret, Economia i Turisme de Lleida amb la qual tenim signat un conveni de col·laboració.

En formem part

Professorat que impartim les matèries d’Economia a les comarques de Lleida. El Seminari sempre ha tingut la funció de posar en contacte el professorat d’economia de Lleida, normalment només n’hi ha un per centre, per compartir materials i experiències d’aula.

Judith Pi Larrègola (INS Escola del Treball, Lleida), M. Carmen Bellostes Gracia (INS Màrius Torres, Lleida), Maria Gemma Farré Sanfidel (INS Josep Vallverdú, Les Borges Blanques) i Anna M. Chimenos Solsona (INS Seròs). La persona que coordina el Seminari és el Josep M. Farré Cortada, professor d’Economia de l’INS Lo Pla d’Urgell, de Bellpuig.

La trajectòria recorreguda

Al seminari fem 3 tipus d’activitats:

• Reunions a un aula de la UdL. On tracquem aspectes organitzatius del seminari, fem reunions de coordinació amb la Universitat, es fan trobades amb professors de la Càtedra d’Emprenedoria, de Globalleida o sobre projectes educatius concrets.
    • Visites a empreses. Cada curs visitem entre 3 i 5 empreses o institucions econòmiques de Lleida. La visita tipus dura habitualment una mica més de dues hores. Es compon d’una presentació, una visita per les instal·lacions de l’empresa, una exposició sobre la història i el model de negoci de l’empresa i una taula rodona final on es tracten diversos temes d’interès per a professors i empresa com per exemple les necessitats formatives d’empreses i alumnes , la possibilitat de fer visites didàctiques amb els instituts, la situació econòmica general i la col·laboració en diferents iniciatives o projectes. Després de cada visita dediquem un temps a valorar l’experiència i analitzar la utilitat pedagògica per als nostres alumnes de la visita.
    • L’olimpíada d’Economia, que ocupa dues sessions més, sense comptar la reunió de coordinació amb la UdL. La pròpia de la realització de l’Olimpíada i la de correcció de les proves.
Els reptes
    • De cara al proper curs pretenem continuar amb la configuració actual de 8 sessions presencials, a més a més de les tasques de correcció de l’Olimpíada d’Economia, per assolir els objectius marcats de ser eina de coordinació dels professors d’economia, empresa i emprenedoria, contribuir  a la nostra tasca pedagògica i col·laborar amb l’organització de l’Olimpíada d’economia.
    • El proper curs ha de ser també un curs de transició per encarar nous objectius i nous lideratges en futures edicions.