Seminari – Economia, empresa i emprenedoria a secundària.

El Seminari de Professors d’Economia, Empresa i Emprenedoria de secundària de Lleida té per finalitat bàsica compartir material per a l’ús a l’aula d’aquestes matèries, la visita a empreses per analitzar la seva utilització a l’aula. Bé sigui com a exemple a l’aula, bé sigui com a sortida pedagògica amb els alumnes.
També té com a finalitat la col·laboració amb la Universitat de Lleida per la realització de l’Olimpíada d’Economia.

Ens reunim habitualment a la Facultat de Dret, Economia i Turisme de Lleida amb la qual tenim signat un conveni de col·laboració.

En formem part

El Seminari està format per professorat que imparteixen les matèries d’Economia a les comarques de Lleida. Sempre ha tingut la funció de posar en contacte el professorat d’economia de Lleida, normalment només n’hi ha un per centre, per compartir materials i experiències per al seu ús a l’aula.

M. Carmen Bellostes Gracia (INS Màrius Torres, Lleida), Maria Gemma Farré Sanfidel (INS Josep Vallverdú, Les Borges Blanques), i Josep Francesc Felis Solano (INS Samuel Gili i Gaya, Lleida). La persona que coordina el Seminari és el Josep M. Farré Cortada, professor d’Economia de l’INS Lo Pla d’Urgell, de Bellpuig.

La trajectòria recorreguda

Al seminari fem 3 tipus d’activitats:

• Reunions a un aula de la UdL. On tranquem aspectes organitzatius del seminari, fem reunions de coordinació amb la Universitat, es fan trobades amb professors de la Càtedra d’Emprenedoria, de Globalleida o sobre projectes educatius concrets.
    • Visites a empreses. Cada curs visitem entre 3 i 5 empreses o institucions econòmiques de Lleida. La visita tipus dura habitualment una mica més de dues hores. Es compon d’una presentació, una visita per les instal·lacions de l’empresa, una exposició sobre la història i el model de negoci de l’empresa i una taula rodona final on es tracten diversos temes d’interès per a professors i empresa com per exemple les necessitats formatives d’empreses i alumnes , la possibilitat de fer visites didàctiques amb els instituts, la situació econòmica general i la col·laboració en diferents iniciatives o projectes. Després de cada visita dediquem un temps a valorar l’experiència i analitzar la utilitat pedagògica per als nostres alumnes de la visita.
    • L’olimpíada d’Economia, que ocupa dues sessions més, sense comptar la reunió de coordinació amb la UdL. La pròpia de la realització de l’Olimpíada i la de correcció de les proves.

A l’edició d’aquest curs, 2020-2021, marcada per la pandèmia, hem superat les expectatives inicials. Hem substituït les vistes presencials per videoconferències: Amb Andrea Chordi i John Amin que poden donar joc a noves experiències en propers cursos en la nostra pràctica docent. L’olimpíada d’Economia  també s’ha adaptat al format de la videoconferència.

Els reptes
    • De cara al proper curs pretenem continuar amb la configuració actual de 8 sessions presencials, a més a més de les tasques de correcció de l’Olimpíada d’Economia, per assolir els objectius marcats de ser eina de coordinació dels professors d’economia, empresa i emprenedoria, contribuir  a la nostra tasca pedagògica i col·laborar amb l’organització de l’Olimpíada d’economia.
    • El proper curs ha de ser també un curs de transició per encarar nous objectius i nous lideratges en futures edicions.