Grup de treball – Francès a secundària (FLE)

Som un Grup de Treball amb més de vint anys de trajectòria, compartit i creant recursos per a l’ensenyament del Francès a Secundària, a les terres de Lleida.

 

 

És important tenir en compte que, en la majoria de centres, només hi ha un/a docent de francès. El fet de formar part del Grup, ens permet de treballar conjuntament aspectes que al centre hauríem de treballar en solitari. És molt enriquidor per a nosaltres formar part d’aquest grup.

 

El formem l’Anna Castro Regol (INS Joan Solà -Torrefarrera-), la Pilar Esquerra Abós (INS Maria Rúbies), la Carme Llaberia Azcon (INS Almenar), la Rosa M. Sales Castillo (INS Gili i Gaya), la MªÀngel Urdániz Bondia (INS Ronda), l’Assumpta Vidal Matarrodona (INS Guindàvols) i la Noemí Sancho Lara (INS La Mitjana).

Les motivacions 

Tenim una estructura molt ben organitzada. Les integrants acostumem a ser les mateixes persones, la confiança que ens tenim es tradueix en agilitat a l’hora de crear materials i de dinamitzar les sessions. Cada curs una de nosaltres coordina el Grup. La motivació més gran és donar continuïtat al Grup any rere any.

La trajectòria

En els començaments, i com que les eines eren unes altres, creàvem i compartíem fitxes per treballar a classe. Amb el temps i l’evolució de la tecnologia, i de nosaltres mateixes en l’ús d’aquesta, hem passat de publicar un CDRoom amb activitats publicades per l’ICE, a l’elaboració d’un dossier de viatges escolars, a la creació d’un blog propi, a la realització d’una “Fête Francophone”, a la producció i la publicació de fitxes a l’ARC, fins a centrar-nos en les possibilitats que ens ofereixen les eines digitals, formar-nos en aquelles que ens ajuden en el nostre dia a dia a l’aula, i explotar-les al màxim. I més a més, en aquesta etapa on el que més necessitem és atansar-nos al nostre alumnat amb qui, sovint, estem treballant a distància. 

La particularitat d’aquest curs ha estat, com en els altres àmbits, el treball a distància. De tota manera ens hem adaptat ràpid a les videoconferències, ens hem organitzat molt bé al voltant de la feina que volíem dur a terme, i hem aconseguit crear i recopilar tot un seguit d’activitats que ens han sigut i ens seran molt útils en la nostra tasca docent. Ho hem projectat en un Classroom pensat entre totes, que ens ha permès d’anar treballant en autonomia, anar penjant les activitats realitzades i, en cada sessió, compartir-les tot explicant en què consisteixen. 

😎

  • Entesa
  • Confiança
  • Responsabilitat

🙄

  • Espai (actualment telemàtic)
  • Formació (ens agradaria continuar rebent formació com a grup)
Els reptes 

Seguir mantenint la dinamització del Grup. El gran-gran repte seria aconseguir que l’assignatura de francès fos considerada de manera diferent, sobretot al Batxillerat. Per això, quan tenim l’oportunitat, ho comuniquem al Dept. d’Ensenyament i fem les nostres propostes, i seguirem fent-les.

Estem treballant des del Google Classroom on es poden consultar totes les nostres aportacions. Cal tenir en compte que no és un espai tancat, hi anirem posant les activitats que considerem al llarg del curs, per compartir-les i tenir-les arxivades per la nostra consulta: https://classroom.google.com/c/MjAwMTIwNDk5NDk5?cjc=t5gv4x4