Seminari – Internacionalització als centres educatius

Som un grup de coordinadors de mobilitat de diferents centres de les terres de Lleida que tenim l’objectiu d’afavorir la internacionalització dels estudis educatius del nostre territori i de formar el nostre alumnat en llengües estrangeres. Volem donar l’oportunitat al nostre alumnat, professorat i comunitat educativa de realitzar accions internacionals a l’estranger i a la vegada acollir persones interessades en realitzar accions internacionals a Lleida. Per desenvolupar-ho treballem de forma conjunta tot impulsant diferents projectes i coordinant-nos entre els diferents centres educatius amb un objectiu comú.

En formem part:

Montserrat Caufapé Rius (INS Escola del Treball, Lleida), Maria Àngels Giné De Sola (Centre ILERNA, Lleida), César Ibañez Salinas  (INS Escola d’Hoteleria i Turisme, Lleida), Juan Alberto Rocaspana Marietti (INS La Caparrella, Lleida), Cristian Arroyo Céspedes (INS Ronda, Lleida) i Núria González Macià (INS Alfons Costafreda, Tàrrega).

Coordina el Seminari el Marc Llorenç Batlle Aixalà, professor i coordinador de mobilitat de l’INS Torre Vicens.

La trajectòria recorreguda

Aquest Seminari va néixer a partir d’un projecte Europeu Erasmus que pretenia crear sinergies entre la regió d’Osnabrück i Lleida. Aquest pretenia gestionar l’acollida d’auxiliars de conversa d’alemany a les terres de Lleida i enviar alumnat de Formació Professional a fer pràctiques en empreses a Osnabrück. Inicialment, va ser coordinat per la Laura Gabernet, coordinadora de llengües estrangeres als ST a Lleida, i contava amb la participació de coordinadors de mobilitat de diferents centres de la regió de Lleida i la Inspecció Educativa de Lleida representada pel Josep Serentill. En els darrers anys la coordinació l’ha dur a terme el Marc Batlle qui, amb la resta de coordinadors i coordinadores de mobilitat han continuat la tasca. El grup s’ha mantingut força constant des del seu inici.

Com a objectius, s’ha anat ampliant les seves mires marcant-se nous destins, noves llengües i nous tipus de projectes a fi d’internacionalitzar els estudis de formació professional a les terres de Lleida.

La trajectòria feta durant aquest curs

Aquest curs s’ha plantejat ampliar la mobilitat a nous destins i oferir formació lingüística en alemany, anglès, francès i italià per part de diferents auxiliars de conversa.

Enllaços d’interès
😎
Punts forts
  • Cohesió de grup.
  • Gran experiència internacional.
🙄
Reptes
  • Diversificar els destins, els tipus de projectes i trobar socis d’acollida que puguin donar un valor afegit als projectes desenvolupats des de les terres de Lleida.