Projecte d’Aprenentatge i Servei desenvolupat a centres educatius.

Cine Àgora un projecte d’Aprenentatge i Servei al Zumzeig Cinema a8901122 xtec.cat Correu de XTEC Xarxa Telemàtica Educativa de CatalunyaAmb el nou curs, ha començat també una nova edició del projecte Cine Àgora, en col·laboració amb l’Institut Ernest Lluch i Zumzeig Cinecooperativa.

Cine Àgora és un projecte d’Aprenentatge i Servei desenvolupat a centres educatius. Els i les alumnes programen i organitzen un cineclub escolar per a l’alumnat d’altres cursos i per al públic general del seu barri. Aquest espai de diàleg autogestionat per l’alumnat vol ser un lloc de trobada entre iguals, així com un espai obert a la gent del barri que pugui estar interessada.

En aquest cas, els nois i noies de 4t d’ESO C han visionat, conjuntament, 14 curtmetratges representatius de l’evolució del llenguatge audiovisual i la història del cinema, des del cinema dels orígens amb els germans Lumière o Alice Guy, fins a l’actualitat estatal de la mà de cineastes com Carla Simón, Isaki Lacuesta o Virginia García del Pino.

El dia 10 d’octubre vam gaudir d’una sessió de visionats especial al cinema Zumzeig, on l’Ariadna Ribas, una de les persones que donen vida a aquest cine-cooperativa pioner a Catalunya, ens va explicar el projecte i ens va ensenyar els detalls d’un indret màgic: la cabina de projecció.

Ara comença la feina difícil: decidir quins d’aquets curtmetratges formaran part de les projeccions programades els dies 21 i 24 de novembre a l’institut i el 12 de desembre al Zumzeig.

Sabeu-ne més de Cine Àgora
Construir Mirades: programa complet