RECURSOS PER TREBALLAR EL 8 DE MARÇ. Secundària #divendrescoeducatiu

El proper dilluns 8 de març es commemora el Dia Internacional de les Dones. Com sempre, l’Xtec ens prepara i proposa un recull de recursos que podem treballar a les nostres aules. D’entre tots us destaquem:

.Documental 1a persona, femení, plural per treballar a tutoria…..al voltant del nou feminisme. Està centrat en una experiència intergeneracional de mares i filles: té com a protagonistes tres mare i tres filles; mostra la seva relació i la dels amics de les noies. La tesi del documental és que el feminisme d’avui ha d’afrontar discriminacions més sutils que les que van patir generacions de dones anteriors (estaven molt dividides i no eren tan actives).

.Vídeo MICROMASCLISMES. Guia per a la detecció de violències quotidianes. Els quatre tipus de micromasclisme: visibilització, detecció i mesures d’actuació.

.Vídeo Disney-Estereotipos de género: analitza els estereotips masculins i femenins que es projecten a les pel·lícules de Disney i com contribueixen a construir les nocions de feminitat.

.Proposta de TALLERS per fer a l’aula: “Aprenem habilitats, intercanviem tasques” i “Compartim responsabilitats

.Guia Cosim la bretxa: guia per visibilitzar les bretxes de gènere existents (causes, conseqüències i recursos per eliminar-les).
CAUSES, CONSEQÜÈNCIES I RECURSOS PER ELIMINAR-LES

.Guia de lectura sobre la història de les dones i feminismes, proposada per l’Institut Català de les Dones. És una selecció de recursos documentals de diferents tipologies (llibres, audiovisuals i recursos electrònics) d’accés lliure.

Us recordem que també podeu consultar les nostres publicacions amb recursos per treballar tots els àmbits de la coeducació…COEDUCA’T / COEDUCACIÓ / ODS 5 #divendrescoeducatiu

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>