RECURSOS PER TREBALLAR EL 8 DE MARÇ. Infantil i Primària #divendrescoeducatiu

El proper dilluns 8 de març es commemora el Dia Internacional de les Dones. Com sempre, l’Xtec  ens prepara i proposa un recull de recursos que podem treballar a les nostres aules.

D’entre tots us destaquem:

.Dossier Compartim el temps / I tu què faries?: recull de contes curts on l’alumnat ha de triar la solució a la situació familiar que se’ls planteja.

.Guia de 40 contes per treballar la igualtat de gènere a l’Educació Infantil: En aquesta guia trobareu tot un llistat de propostes de lectura que us ajudaran a treballar valors, actituds i estereotips socials.

.Dossier amb activitats que es pot complementar amb la lectura del llibre Contes de bona nit per a nenes rebels.

.Joc per treballar la coresponsabilitat Els nens i les nenes també fem feina: Si volem aconseguir un canvi en la societat, on homes i dones col·laborin per igual en les responsabilitats de la llar, és molt important ensenyar els infants des de petits. Per això, haurem de buscar quines són les tasques que poden aprendre i realitzar sense problemes. A poc a poc, els anirem donant feines més complicades o que els demanin més responsabilitat.

.Vídeo-cançó El nen que volia portar vestit: videoclip amb missatge profund per reflexionar amb l’alumnat de cicle superior. Es tracta de la cançó “The Light” de HollySiz, nom artístic de l’actriu i cantant francesa Cécile Crochon.

. Proposta de contes per treballar la coeducació feta per Nati Bergadà: l’autora del recull ens diu “Aquests contes reivindiquen el rol femení dins la societat i intenten fer desaparèixer els estereotips sexistes i la discriminació, per tal d’aconseguir un canvi de mentalitat i construir un món millor. La lectura de contes és una molt bona eina per conscienciar els infants. Les protagonistes d’aquests contes són personatges femenins amb molt de carisma, caràcter i personalitat. Aquestes protagonistes ens demostren que són molt capaces de fer grans coses”

Us recordem que també podeu consultar les nostres publicacions amb recursos per treballar tots els àmbits de la coeducació…COEDUCA’T / COEDUCACIÓ / ODS 5 #divendrescoeducatiu