Hem gaudit d’una xerrada amb les companyes especialistes del CRETDIC de les Terres de l’Ebre, d’una pràctica psicocorporal, sota el títol: EMOCIONS, MÚSICA I COS dins el PFZ de la Ribera.
Hem connectat cos i música seguint les propostes vivenciades de la consciència emocional.
Partint dels 7 Principis de l’Aprenentatge ( on el 3 ens diu “LES EMOCIONS SÓN PART INTEGRAL DE L’APRENENTATGE”), de la gestió de les emocions a partir del cos (desconnectant la ment) i del seu tractament transversal als centres docents.
Reflexionem sobre:
-QUINES NECESSITATS TENIM AL DIA A DIA ? QUINES EMOCIONS HE DE GESTIONAR A L’AULA?
Practiquem i experimentem amb la música :
-
-
-
-
-
-
- Pujada (estabilitat, vitalitat, música que ens fa créixer en benestar)
- Baixada (relax, calma, desbloqueig, cura del cos)
- Expansió (creixement, com una llavor que eclosiona i creix)
-
-
-
-
-
Atenent les necessitats de l’alumnat, donant suport a la seva regulació emocional i facilitant l’espai per a vivenciar-ho i compartir-ho, per a expressar-ho, per a parlar-ho i recollir-ho en petit grup al final de la pràctica/sessió.
Però també, prioritàriament en aquest cas, per a cada docent, aquest benestar emocional, per a sentir-se bé, per a cuidar-nos.
Prioritzant el cos, les sensacions i les emocions, sobre la ment, compartim aquesta sessió virtual amb 25 docents participants, sota la direcció de Rosa Gómez i Guadalupe Pedret del CRETDIC (Centre de Recursos Educatius per a l’alumnat amb Trastorns del Desenvolupament i la Conducta) que ens apropen aquesta eina per connectar amb les emocions a partir del moviment i la música.
Un gran recurs !!! Un bon tastet !!!
Podem consultar els materials que s’han elaborat a partir del confinament per la pandèmia a XTEC:ATENDRE LES EMOCIONS