Tècnica PsicoCorporal per al treball emocional

Hem gaudit d’una xerrada amb les companyes especialistes del CRETDIC de les Terres de l’Ebre, d’una pràctica psicocorporal, sota el títol: EMOCIONS, MÚSICA I COS dins el PFZ de la Ribera.

Hem connectat cos i música seguint les propostes vivenciades de la consciència emocional.

Partint dels 7 Principis de l’Aprenentatge ( on el 3 ens diu “LES EMOCIONS SÓN PART INTEGRAL DE L’APRENENTATGE”), de la gestió de les emocions a partir del cos (desconnectant la ment) i del seu tractament transversal als centres docents.

Reflexionem sobre:

-QUINES NECESSITATS TENIM AL DIA A DIA ? QUINES EMOCIONS HE DE GESTIONAR A L’AULA?

Practiquem i experimentem amb la música :

              1. Pujada (estabilitat, vitalitat, música que ens fa créixer en benestar)
              2. Baixada (relax, calma, desbloqueig, cura del cos)
              3. Expansió (creixement, com una llavor que eclosiona i creix)

Atenent les necessitats de l’alumnat, donant suport a la seva regulació emocional i facilitant l’espai per a vivenciar-ho i compartir-ho, per a expressar-ho, per a parlar-ho i recollir-ho en petit grup al final de la pràctica/sessió.

Però també, prioritàriament en aquest cas, per a cada docent, aquest benestar emocional, per a sentir-se bé, per a cuidar-nos.

Prioritzant el cos, les sensacions i les emocions, sobre la ment, compartim aquesta sessió virtual amb 25 docents participants, sota la direcció de Rosa Gómez i Guadalupe Pedret  del CRETDIC (Centre de Recursos Educatius per a l’alumnat amb Trastorns del Desenvolupament i la Conducta) que ens apropen aquesta eina per connectar amb les emocions a partir del moviment i la música.

Un gran recurs !!! Un bon tastet !!!

Podem consultar els materials que s’han elaborat a partir del confinament per la pandèmia a XTEC:ATENDRE LES EMOCIONS

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>