MALETA COEDUCATIVA 3 #coeducat

Hem creat un nou recurs educatiu per poder treballar la COEDUCACIÓ transversalment a través dels contes. Amb la maleta COEDUCATIVA 3 del programa COEDUCA’T podeu treballar:

• ESTEREOTIPS I DIVERSITAT (color lila): rols de gènere, diversitat de famílies i sabers i aportacions de les dones
  • EDUCACIÓ AFECTIVO SEXUAL (color gris): emocions, sexualitat..
  • PREVENCIÓ DE CONFLICTES (color groc): emocions, prevenció de l’assetjament, prevenció abusos…

Podeu accedir al llistat de llibres de la maleta…clicant aquest enllaç

Us volem destacar els següents exemplars:

• Érase dos veces caperucita (Macias, Pablo; Gaudes Belén). Ed. Cuatro Tuercas: reescriptura del conte clàssic. Trobarem a una Caputxeta que es dedica a buscar flors morades pel bosc i se’n riu de la broma que li gasten la seva àvia i el llop. Un conte que deconstrueix feminitats i masculinitats patriarcals que ajuden a crear nus referents.
  • La dictadura de las coletas (Green, Ilya) Ed. Kókinos: amb aquest conte podrem treballar el complex tema de la bellesa.
  • El llibre dels porcs (Browne, Anthony). Ed. Kalandraka: àlbum per iniciar l’alumnat en una educació basada en la igualtat, la col·laboració i el concepte de família. L’autor utiliza una metàfora visual per explicar el seu objectiu: quan els protagonistes comencen a descuidar la seva higiene i les normes de la llar, passen a ser representats com a porcs i no pas com a persones.
  • En família! (Maxeiner, A.; Kuhl, A.). Ed. Takatuka: una divertida guia per entendre la diversitat de famílies i els membres que les integren.
  • Missió Trobairitz (Arasa, Cinta; Blanch, Ignasi). Llibre ebrenc. Ed. Animallibres. : història per reinvicar el paper de les dones escriptores.
  • Marie Curie (Sánchez Vergara, M.I.) Ed. Alba: Títol de la col·lecció “Petita i Gran” amb el que l’alumnat podrà conèixer Marie Curie,  la primera dona doctora en Ciències i professora de la Universidat de París, a més a més de ser la primera persona de la història en rebre dos premis Nobel.
  • Contes de bona nit per a nenes rebels 1 i 2 (Favilli, E.; Cavallo, F.) Ed. Estrella Polar: Reculls d’històries de dones que van canviar el món, des de Serena Williams a Malala Yousafzai, de Coco Chanel a Frida Kalo,d’Hipàtia a Michelle Obama.  Recull històries que són exemples de determinació i audàcia.
  • Juul (De Maeyer, G.) Ed. Lóguez: Us proposem fer un tractament especial (amb el suport de l’adult) d’aquest conte per treballar el concepte de l’insult (conté proposta d’activitat).
  • El meu cos és meu! (Geisler, Dagmar) Ed. Joventut: conte de tractament especial (amb el suport de l’adult) per treballar la presa de consciència dels sentiments i del cos, d’allò que els agrada i els fa sentir bé.