DIA INTERNACIONAL PER L’ELIMINACIÓ DE LA DISCRIMINACIÓ RACIAL. Recursos didàctics

El dia 21 de març es commemoren diversos esdeveniments, entre ells el Dia Internacional per l’Eliminació de la Discriminació Racial.

“La discriminació racial i ètnica és un fenomen quotidià que impedeix el progrés de milions de persones a tot el món. El racisme i la intolerància poden adoptar diverses formes i poden destruir vides i fraccionar comunitats. En la seva recent Resolució sobre l’eliminació del racisme, l’Assemblea General de les Nacions Unides reitera que tots els éssers humans neixen lliures i iguals en dignitat i drets i tenen la capacitat de contribuir de manera constructiva al desenvolupament i benestar de la societat i que totes les doctrines de superioritat racial són científicament falses, moralment condemnables, socialment injustes i perilloses i han de rebutjar-se, a l’igual que les teories amb què es pretén determinar l’existència de races humanes separades.”

A l’XTEC disposem de recursos didàctics per treballar aquesta temàtica, organitzats en tres àmbits: alumnat, professorat i famílies. Entre tots, us destaquem:

RECURSOS ALUMNAT

RECURSOS PROFESSORAT

RECURSOS FAMÍLIES

• Guia Prevenció i detecció de conductes d’odi i discriminació:  recull d’informació i recursos per conèixer la definició de les conductes d’odi i discriminació, com detectar -les si els fills/filles les pateixen aquestes conductes o és si són ells/elles qui les fan a un altre company, i com poder fer-hi front.

A banda d’aquests recursos, us proposem la lectura del conte Un llarg viatge, de Daniel H.Chambers i il·lustrat per Federico Delicado. Conte que ens ofereix la possibilitat de  reflexionar amb el nostre alumnat sobre el drama dels refugiats i que obre la porta a la solidaritat amb totes aquelles persones que han de marxar del seu país per poder viure en pau i llibertat.