TRANSFORMACIÓ DIGITAL DE CENTRE A LA RIBERA D’EBRE

Els tres centres de Transformació Digital de la Ribera d’Ebre ja han iniciat la fase de formació que implica realitzar al formar part d’aquest projecte. L’objectiu general d’aquest pla és millorar la competència digital dels docents i l’alumnat  i adaptar els centres educatius als estàndards tecnològics definits per la Generalitat.

Objectius Generals

• Desplegar un nou model de dotació d’equipament tecnològic que tingui en compte l’autonomia pedagògica de cada centre, expressada al seu Pla TAC, i els estàndards tecnològics definits per la Generalitat (àmbit educatiu i àmbit administratiu).
  • Garantir la disponibilitat i accessibilitat dels recursos tecnològics necessaris per facilitar a tot l’alumnat l’assoliment de les competències digitals.
  • Assegurar que l’accés als recursos tecnològics (dispositius, comunicacions i serveis en línia) es faci sempre d’acord amb els requeriments legals de seguretat i protecció de dades.

Objectius de la Formació

• Aprofundir en la millora de la competència digital tant dels equips docents com de l’alumnat dels centres dotats.
  • Proposar metodologies d’aula per apoderar a l’alumnat del seu propi aprenentatge.
  • Dotar els centres educatius de recursos digitals que fomentin l’èxit educatiu de l’alumnat. Proporcionar informació tècnica per l’ús dels recursos tecnològics dels que han estat dotats. Afavorir l’intercanvi d’experiències d’aula i establir aliances entre centres.

Continguts de la formació organitzats en tres itineraris:

• Metodologies d’aula: Aprenentatge Servei, Aprenentatge basat en projectes, Aprenentatge basat en reptes i Gamificació.
  • Recursos tecnològics
  • Recursos digitals

Els procés de formació i implantació acaba amb l’elaboració d’una proposta didàctica on quedaran recollides les propostes i evidències a l’aula de la seva implementació. Les diferents propostes que sorgeixin es publicaran en la plataforma NODES de Transformació digital de centre  per tal de compartir-les, creant així una xarxa de propostes i recursos per facilitar i dinamitzar la tasca docent.

Els centres de la nostra comarca que formen part de la tercera onada són i que estan duent a terme la seva FIC són:

.Escola Enric Grau i Fontseré (Flix)

.Escola Sant Miquel (Ascó)

.IE 3 d’Abril (Móra la Nova)