CINESCOLA. Recursos audiovisuals #divendrescoeducatiu

Al web Cinescola  trobareu nombroses propostes didàctiques de pel·lícules. De totes elles podeu consultar la sinopsi, la fitxa de la pel·lícula i les activitats que es proposen, tant pel que fa al contingut com en relació al llenguatge i les tècniques audiovisuals.

Una bona manera de plantejar situacions i temes relacionats amb la coeducació és a partir d’un recurs audiovisual (vídeo curt, reportatge, curt, pel·lícula).

Algunes propostes adreçades a secundària (fem un breu extracte de la temàtica):

• Sufragistes: Aquesta pel·lícula explica la història de les sufragistes angleses a tocar de la Primera Guerra Mundial. La majoria d’aquelles dones, que provenien de les classes treballadores, veien com les seves protestes pacífiques que reivindicaven una cosa tan fonamental com el dret de vot per a tota la ciutadania, només trobaven la desqualificació i la burla en l’establishment polític.
  • Pagament just: és un film basat en els fets que succeïren al voltant de la vaga de les treballadores de la fàbrica d’automòbils Ford, de Dagenham, a prop de Londres, l’any 1968 per tal de reivindicar la igualtat salarial entre homes i dones.
  • El pan de la guerra: La Parvana és una nena afganesa que viu a Kabul sota el règim talibà. El seu pare és detingut injustament i la seva família es queda sense recursos per tirar endavant. Les dones tenen prohibit guanyar diners, i la Parvana, com milers de noies afganeses, es veu obligada a fer-se passar per un noi per tal d’ajudar la seva família (se les anomena bachaposh: ‘vestida de noi’).
  • Skater girl: La Prerna és una noia que viu en un petit poble indi del Rajastan. Treballa en una petita parada al mercat, fa les feines de casa i va a l’escola quan pot. Tot i que el sistema de castes està prohibit des del 1950, en aquesta mena de pobles segueix estant molt present, sobretot per a la família de la noia que pertany a una casta inferior. La seva vida canvia, però, amb l’arribada de la Jessica, una jove londinenca que busca els seus origens en aquell indret de la Índia.

*imatge propietat de CINEscola