2 de maig Dia Internacional contra l’Assetjament Escolar

El dia 2 de maig és el dia Internacional contra l’Assetjament escolar. Una de les principals preocupacions de la comunitat educativa.

L’assetjament escolar és un problema que cada cop més ens trobem entre els infants i els jovents. Aquest és el maltracte que es produeix entre iguals dintre dels centres educatius. Els atacs poden ser físics, verbals o d’exclusió social causant així un dany físic i psicològic en la víctima.

Amb l’evolució de la tecnologia i l’internet han aparegut nous mètodes d’assetjament, el ciberassetjament, on el maltracte a la persona es perllonga en el temps ja que els actes produïts per l’abús de poder es manifesten per les xarxes, normalment de forma anònima, provocant una difusió més ràpida i d’un major abast.

Per tal de seguir treballant per evitar que tot això passi el Departament d’Ensenyament posa a disposició de tothom diferents recursos per treballar amb l’alumnat i amb el professorat, així com l’accès a un seguit d’actuacions i mesures orientades a gestionar i resoldre situacions d’assetjament i de ciberassetjament.

Diguem-ne prou! Entre tots ho aconseguirem!