Programes d’Innovació

Els programes d’innovació consisteixen en plans d’acció que el Departament d’Educació impulsa, i que tenen com a finalitat millorar els resultats del sistema educatiu adequant-lo al canvi i a l’evolució social.

Molts programes obren convocatòria anualment dins un termini concret per si hi ha nous centres interessats.

Seguim el MARC DE LA INNOVACIÓ PEDAGÒGICA publicat l’any 2017 que defineix els àmbits i les modalitats de la Innovació.

El Departament fa també  reconeixement de Projectes d’Innovació Educativa singulars i específics de bones pràctiques als centres, com:

Relació de PROGRAMES D’INNOVACIÓ ALS CENTRES DOCENTS DE LA RIBERA D’EBRE:
  • Els centres de la Ribera d’Ebre de la XARXA DE TRANSFORMACIÓ EDUCATIVA en el LABORATORI DE TRANSFORMACIÓ EDUCATIVA -PACTE:
  • El curs 2017-18 s’inicien a la XARXA DE COMPETÈNCIES diversos centres docents de la comarca dins la xarxa territorial XCT6  i es continua ampliant la xarxa cada curs:
        • Escola LLuís Viñas de Móra d’Ebre
        • Escola Marcel·lí Domingo de Tivissa
        • Institut de Flix
        • ZER Ebre
        • ZER Ribera d’Ebre Nord (inici curs 2023-24)
        • Escola Pàmies de Ginestar (inici curs 2021-22)
  • El curs 2023-24 inicien el Programa d’Innovació d‘ENFOCAMENT RESTAURATIU GLOBAL :

-Escola Lluís Viñas de Móra d’Ebre

-Institut-Escola 3 d’Abril de Móra la Nova

• L’escola Enric Grau Fontseré de Flix , el curs 2022-23,  és seleccionada per al programa FAIG.

• Altres programes d’innovació en marxa o finalitzats a la Ribera d’Ebre:

#aquíproubullying- Projecte de convivència “Aquí Prou Bullying”

. a l’Institut de Flix, des del curs 2017-18.

. a l’Institut Julio Antonio (inici curs 2022-23)

. al Col·legi Sta Teresa de Móra d’Ebre ( inici curs 2023-24)

Programa SI- Salut Integral des del curs 2018-19:

.a la ZER Benissanet-Miravet,

.a la ZER Ribera d’Ebre Nord,

.a l’escola de Rasquera,

.a l’escola St. Miquel d’Ascó.

-Programa STEAM.cat (2019-2022). Centres Aliança STEAM RIBERA : Institut-Escola 3 d’Abril de Móra la Nova, ZER Font de l’Aiguadí (Rasquera-Ginestar), Escola Enric Grau i Fontseré de Flix.

-Programa Mòbils.edu :

• Escola Lluís Viñas de Móra d’Ebre- implementació curs 2021-22.
    • Escola Enric Grau Fontseré de Flix-implementació curs 2021-22.

-Programa d’Innovació d’Orientació Educativa per a secundària, a l’Institut Julio Antonio de Móra d’Ebre, seguint el Model Competencial Orientador- SCAP dels darrers anys (finalitza coordinació curs 2020-21)

-Programa de Generació Plurilingüe- GEP

a l’Escola de Rasquera, des del curs 2015-16,

al Col·legi Sta. Teresa de Móra d’Ebre, des del curs 2019-20,

entre d’altres.

Contactar amb el CRP per a més informació.