6 FEBRER DIA INTERNACIONAL DE LA TOLERÀNCIA ZERO AMB LA MGF. Recursos #Act2EndFGM

6 de febrer Dia Internacional de la Tolerància Zero amb la Mutilació Genital Femenina. El Departament d’Educació ens facilita recursos per poder treballar aquesta manifestació de violència de gènere que vulnera la salut sexual i reproductiva de dones i nenes, i per tant, també vulnera drets humans. Des del sistema educatiu, cal fomentar un esperit crític de l’alumnat envers les diverses formes que revesteix la violència masclista, donar veu a les nenes i noies i fer una bona acollida a les famílies.

Tots els recursos Xtec…aquí

De tots els recursos, us destaquem:

• Protocol d’actuacions per prevenir la mutilació genital femenina,del Departament d’acció social ciutadania.
  • Infografies sobre l’abordatge de les violències masclistes: Prevenció i detecció de la mutilació genital femenina (MGF) al sistema educatiu
  • Homes contra la MGF: enllaç a programa/reporta de TV3 a la carta en el que participen homes que  s’han adonat per primer cop que una pràctica que es feia de manera tradicional és un greu atemptat als drets humans que està castigat amb penes de presó i, a més, té greus conseqüències psicològiques i mèdiques que poden acabar amb la mort de dones i nadons.
  • Les escoles lliures de violències. Aquest pla està adreçat a tots els centres educatius amb l’objectiu d’acompanyar en les situacions de violència. Disposa de la Unitat de Suport a l’Alumnat en Situació de Violència (USAV), que proporciona atenció, acompanyament i assessorament a infants i adolescents que viuen situacions de violència, acompanyament a les direccions de centres i als docents per a l’activació del protocol. Aquest treball es duu de forma coordinada amb els serveis territorials, serveis educatius, centres i el canal UsApps per comunicar les situacions de violència.
  • Blog del Coeduca’t. En el blog del Programa Coeduca’t amb el currículum, hi trobareu recursos que ajuden els centres a treballar aspectes bàsics de coeducació, de perspectiva de gènere i de sexualitat i, per tant, prevenir la violència masclista.
  • Història de Sima: enllaç vídeo de Youtube en el que podreu conèixer com viuen la MGF les nenes que la pateixen.
  • Curtmetratge Bref: curtmetratge dirigit per Christina Pitouli i produït per Metges del Món amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona. Se’ns mostren les converses hagudes amb persones africanes que viuen a Espanya sobre l’herència cultural i el respecte als drets humans.