No creguis res que en vers no entri – Un passeig literari de Segimon Serrallonga

Cada mes d’abril, des de l’any 2005, l’Ajuntament de Torelló organitza un acte d’homenatge al poeta Segimon Serrallonga, fill predilecte de la vila. El passat abril, la commemoració va adoptar la forma d’un passeig literari pels marges dels rius Ges i Ter, escenaris íntimament vinculats a la trajectòria emocional i literària de Serrallonga.

En el marc d’aquesta iniciativa, es va publicar No creguis res que en vers no entri, un recull dels poemes llegits en diversos punts del recorregut, il·lustrats amb fotografies que evoquen els indrets escollits. Aquest llibre suposa el punt de partida d’una nova etapa de difusió de l’obra de Segimon Serrallonga, un dels grans poetes catalans de la segona meitat del segle XX, encara poc conegut malgrat l’alt reconeixement acadèmic i literari.

Amb l’objectiu d’introduir la seva poesia en l’àmbit educatiu, s’ha creat la proposta didàctica Llegir, sentir, pensar i crear. Aproximació a la poesia de Segimon Serrallonga, adreçada a alumnes de 4t d’ESO i 1r de Batxillerat. Aquesta eina permet treballar de manera vivencial el llegat poètic de Serrallonga i fomentar el gust per la literatura catalana.

Per presentar la proposta, està prevista una reunió el dimecres 7 de maig a les 18 h a la Sala Segimon Serrallonga de la Universitat de Vic. Hi estan convocats tant els equips directius dels centres com el professorat responsable de les assignatures de llengua i literatura catalanes dels cursos indicats. A la sessió, es lliurarà una còpia impresa de la guia didàctica i un exemplar de No creguis res que en vers no entri per a cadascuna de les escoles assistents, amb la finalitat que s’incorpori a les biblioteques escolars.

Aquest projecte pretén consolidar-se com un recurs estable per difondre la figura i l’obra de Segimon Serrallonga entre el públic jove, assegurant que la seva veu poètica formi part del currículum i de la memòria col·lectiva.

Desplaça cap amunt
Ves al contingut