Portades a terme per “La Fera Ferotge”, una cooperativa d’acció social que treballa en la prevenció de violències masclistes i lgtbifòbiques en diferents àmbits educatius des d’una perspectiva feminista, restaurativa i comunitària.
Aquestes trobades tenen com a objectiu generar un espai de reflexió i diàleg sobre els reptes que plantegen els antifeminismes a les aules i la construcció de les masculinitats igualitàries en persones adolescents. Al llarg de tres sessions, explorarem marcs teòrics, compartirem experiències i treballarem en la creació d’eines i estratègies que ens permetin abordar aquesta temàtica en el context de l’aula.
1a Jornada – 16 d’octubre de 18:00 a 20:00
Aquesta primera sessió, oberta a tothom, comptarà amb la ponència de Gerard Coll-Planas, Sociòleg, investigador, escriptor i professor català, especialitzat en gènere, sociologia de la sexualitat i estudis LGBTI, titulada “Atrapar la masculinitat en un laberint de miralls”. Reflexionarem sobre com cadascú té una relació particular amb la masculinitat, sobre les reaccions i resistències que generen algunes posicions feministes i una invitació a buscar noves estratègies per a combatre el sexisme.
2a Jornada – 23 d’octubre de 18:00 a 20:00
Aquesta segona sessió, va dirigida a les entitats territorials que treballem a les aules amb jovent mitjançant tallers i formacions.
L’objectiu principal és compartir estratègies i eines, fonamentades en l’expertesa professional per abordar les resistències al discurs feminista i explorar maneres d’apropar-nos al jovent.
3a Jornada – 30 d’octubre de 18:00 a 20:00
Sessió destinada al professorat de secundària dels centres de la comarca d’Osona. L’objectiu de la jornada és oferir eines i estratègies per treballar a l’aula els discursos antifeministes.
PER LA INSCRIPCIÓ A LA SESSIÓ EXCLUSIVA PER A DOCENTS HAS D’OMPLIR AQUEST FORMULARI https://forms.gle/
Aquestes jornades volen esdevenir un espai de trobada, intercanvi i aprenentatge col·lectiu, on professionals i ciutadania puguem abordar els nous reptes que ens presenta el jovent amb l’objectiu de contribuir a un canvi social transformador i inclusiu. Us esperem per construir conjuntament un futur més igualitari i respectuós!


