Recursos

En aquest espai us oferim una selecció de recursos, idees i materials que hem anat trobant i que potser us poden servir d’inspiració per als vos tres experiments de pel·lícula:

imagen4Les 10 (o més) reaccions de Química més espectaculars
Selecció de 10 reaccions de Química espectaculars que es poden fer en un laboratori escolar fet en 5 entregues que podeu consultar en un clic.
(1) (2) (3) (4) (5)

imagen2Cristal·lografia
Experimentació treballant amb sal i sucre. Recomanem una ullada al bloc Fer de Mestres, on hi trobareu diferents propostes senzilles per treballar la cristal·lografia a l’aula.
experimentaciolliure

fisiquiweb

Web que compta amb un ampli repertori d’activitats i experiments interactius per dur a terme en el marc de l’aula de ciències, incidint en temes com la cinemàtica, la dinàmica o l’energia, entre d’altres. A més, tots els continguts com les lleis físiques a les que es fa referència compten amb una explicació escrita i gràfica que complementa en gran mesura els exercicis proposats.

Science in school
Una drac, Berta, que ajuda als més petits a explicar fenòmens científics / Berta the Dragon helps explain and demonstrate science to younger children.

lacienciaesdivertidaL’apartat Experimentos de La Ciencia es Divertida s’inclouen propostes d’experiments de Física i Química especialment adreçats a l’alumnat de 3r i 4t d’ESO.

recercaenaccioPasseu per l’apartat Experimenta on s’hi poden trobar propostes per a fer experiments interessants de manera senzilla.

Suggeriments d’experiments científics per fer amb l’alumnat

Kids' Science Projects
Kids’ Science Projects

Ideas for School Project Experiments: Inclou suggeriments d’alguns experiments científics per fer a l’alumnat. Les propostes estan en anglès, així que també pot ser una bona oportunitat per treure idees per introduir aquesta llengua al laboratori.

Interessant també l’apartat A Guide on How to Write Academic Papers

Pack descargable los Científicos para Educación Infantil
La secció de Descargables d’aquest bloc ofereix un Pack Descarregable sobre la Ciencia per experimentar amb el fred i calor. També teniu experiments en botelles, i material anteriors.

INVESTIGUEM A PRIMÀRIA

Materials elaborats pel Grup de recerca de Coneixement i didàctica de la UVIC-UCC i EduCaixa que proporciona les orientacions i els materials per promoure la investigació científica a primària.

88 experiments per fer amb l’aigua

▷ Experimentos caseros para niños | PequeocioExperiments de pel·lícula

Tauler de Pinterest de Maria Bañeres amb una bona selecció d’experiments i idees que us poden donar idees per fer les vostres pròpies experiències.

Canals d’experiments a YOUTUBE