Setmana de la ciència

El CRP del Garraf, conjuntament amb la Fundació Catalana de la Recerca i Innovació, la UPC i el Museu del Ferrocarril, organitzem una setmana amb actes consistents en conferències i visites a exposicions relacionades amb la temàtica de la ciència.

Enguany la Setmana gira a l’entorn de: l’Any Europeu del Patrimoni Cultural, l’obra de Pompeu Fabra i el  Centenari naixement de Richard Feynman.

CONFERÈNCIES
Sala d’actes de la UPC. Av. Víctor Balaguer, 2. 10.30h

Dimarts, 13 de novembre
La Màgia de l’Aigua
Xavier Giménez Font, Professor titular del Departament de Ciència de Materials i Química Física de la Universitat de Barcelona.

Dimecres, 14 de novembre
La incidència de la ciència i el coneixement científic en l’art i la cultura
Nati Salvadó i Salvador Butí
Anàlisi de Materials de Patrimoni Cultural, Departament d’Enginyeria Química, Universitat Politècnica de Catalunya. BarcelonaTech.

Dijous,  15 de novembre
Art i ciència: dues maneres d’interrogar la naturalesa
Jo Milne, Artista i professora d’EINA (Centre Universitari de Disseny i Art) i Manuel Moreno, Departament de Física i Enginyeria Nuclear. Universitat Politècnica de Catalunya. BarcelonaTech.

Amb la col·laboració del Museu del Ferrocarril de Catalunya i la Biblioteca Museu Víctor Balaguer, els grups que assisteixin a les conferències, tindran la possibilitat de gaudir d’una visita gratuïta en un d’aquests dos museus, en horari de 12.00 a 13.00h.

DIA DE LA CIÈNCIA AL CARRER
Amb la col·laboració de l’Escola Pia de Sitges i d’institucions com la UPC, el Museu del Ferrocarril, el Centre d’Estudis del Mar, l’associació Ciencia en Acción, el CESIRE… organitzem, el Dia de la Ciència al Carrer.

En aquesta jornada de divulgació científica, l’alumnat de secundària i batxillerat, junt amb les entitats col·laboradores preparen experiments, exhibicions, demostracions,… adreçades a alumnes del cicle superior de primària, secundària i públic en general. El resultat és que al llarg del matí del divendres 16 de novembre de 10.00 a 13.30 hores a l’esplanada de la Fragata de Sitges hi haurà diversos espais on tenen lloc les diferents demostracions i els grups d’alumnes assistents els van recorrent.

Divendres 16 de novembre de 2018, de 10.00 a 13.30 hores, a l’esplanada de la Fragata
Passeig de la Ribera. Sitges

Descarrega’t el programa
Document Activitats de dinamització i suport (Educació infantil i primària)