“L’aprenentatge servei forma vincles entre l’alumnat i la realitat que l’escola tradicional no genera”

El passat 10 de desembre Ma. Nieves Tapias, una de les referents mundials de l’ApS i fundadora i directora del Centro Latinoamericano de Aprendizaje y Servició Solidario (CLAYSS), va ser a Barcelona per oferir una conferència organitzada per la Xarxa Espanyola d’Aprenentatge Servei, l’Ajuntament i el Consorci d’Educació. Entusiasta de l’ApS, Tapia va esquitxar el seu discurs amb exemples i li dóna la volta a un argumentari tradicional i universal per explicar perquè les escoles haurien de practicar-lo: “Com a pares sempre ens preocupem de quin futur li deixarem als nostres fills. Però també hem de preocupar-nos de quins fills els deixarem al futur dels nostres països, ja que hauran d’afrontar problemes que requeriran molts coneixements i moltes eines per solucionar-los”.

Aprofitant la seva presència entre nosaltres, el Diari de l’Educació li va fer una entrevista que us la  recomanem, on entre altres coses exposa: “L’aprenentatge servei pot ser una pràctica innovadora”, a més a més que  “hi ha una família d’innovacions pedagògiques que ja tenen un segle que estem redescobrint i readaptant a les condicions del sistema educatiu del segle XXI perquè veiem que funcionen i són útils. En aquest sentit situaria que l’ApS està emparentat amb altres pedagogies”.

Podeu accedir a aquesta interessant entrevista, que us la recomanem, amb la Ma. Nieves Tapias clicant aquest enllaç.

També us adjuntem l’enllaç amb el web del Centro latinoamericano de aprendizaje y Servicio solidario (CLAYSS), per tal que conegueu projectes d’ApS que es realitzen a altres indrets del món.