Decret sistema educatiu inclusiu

Tot i que amb una mica de retard, us fem arribar el DECRET 150/2017, de 17 d’octubre, de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu del qual molts de vosaltres en teniu ja un coneixement bastant complert. Us adjuntem el Decret sencer així com el Quadre Resum que us pot ser molt útil tenir-lo a l’abast.

Segons el Departament d’Ensenayment, aquest Decret significa un gran avenç, respecte a l’anterior Decret de 1997, en tant que suposa un canvi de paradigma en passar de l’escola inclusiva al sistema educatiu inclusiu: té com a destinataris tots els alumnes en totes les etapes educatives.

Aquest concepte d’educació inclusiva és clau per promoure la inclusió social de totes les persones en els diferents contextos educatius, des de la infància fins a la transició a la vida adulta, i és garant de l’avenç cap a una societat que afavoreix el desenvolupament personal, professional i social de tothom al llarg de la vida.

El Decret estableix que tots es alumnes s’escolaritzen en centres ordinaris i, només de manera excepcional i a petició de la família, s’escolaritzen en centres d’educació especial els alumnes amb necessitats associades a discapacitat severa o profunda.

Un altre canvi important és el reconeixement del treball coordinat i col·laboratiu de tota la comunitat educativa amb la creació de la xarxa de suports a l’educació inclusiva, integrada per totes les persones i institucions que intervenen en el procés educatiu.

Cal destacar també que dóna resposta a una demanda constant del sector, però també de la societat: garantir la continuïtat formativa de tot l’alumnat mitjançant la flexibilització i la diversificació de l’oferta existent per tal de garantir l’itinerari adaptat a cada alumne.

El Decret preveu una despesa de més de 141 milions d’euros que s’afegiran als pressupostos ordinaris en els propers 4 anys acadèmics.