Dibuixem un bosc

Per treballar més a fons el tema i partint del coneixement i l’experiència que cada alumne te del bosc, podem plantejar-los fer un dibuix lliure.

1. El dibuix hauria de ser individual. No cal donar pautes sobre el que ha de contenir. Es pot oferir la possibilitat d’utilitzar diverses tècniques pictòriques: llapis de colors, pintures, collage,…Al darrera del dibuix l’alumne posarà el seu nom.
  • En relació amb el dibuix, haurien de sortir les coses visibles i les que no es veuen però hi són com les llavors, animals petits que hi ha al terra del bosc, petjades, caus, nius, fullaraca… Si el dibuix es fa en dos estacions de l’any com la tardor i la primavera haurien de ser evidents les diferències en el color de les fulles la presència de flors o de fruits,…També s’hauria de distingir entre arbres, arbusts, lianes i herbes i diversificar els tipus de cadascun d’ells (per exemple no tots els arbres han de ser iguals). La part física hauria de ser diversa en quan al sòl, la presència d’aigua, racons assoleiats i ombrívols,…
  • Un cop acabat el dibuix s’haurà de passar un qüestionari de valoració.

3. Es pot aprofitar mentre es fa la valoració per escoltar un àudio amb sons del bosc (opcional).

4. Com a cloenda, amb tot el grup classe, es pot fer un recull d’aquells elements que han estat presents en els dibuixos i dels que haurien de ser i no surten.

5.  Aquesta feina dona peu a continuar la conversa sobre el bosc i així anar aprofundint en el tema. L’objectiu serà poder respondre la pregunta: Què és un bosc?