COMENCEM LES ACTIVITATS PRESENCIALS DEL PROJECTE ENTORN 20-21

Avui hem realitzat la primera activitat presencial del Projecte entorn 2020-2021.
Hem començat amb els alumnes de 6è de l’escola Galceran de Pinós de Bagà. Al llarg d’aquests propers dies també anirem amb els alumnes de 5è de l’escola de Gironella, el grup dels grans de… Llegeix més»

UN TOMB PER BERGA

Per tal de conèixer una mica més la ciutat de Berga hem realitzat dos itineraris circulars  amb els alumnes de 3r A i 3r B de l’escola Sant Joan.
En aquests itineraris, amb l’aplicació wikiloc,  hi hem localitzat dos  tipus de centres d’interès. Per una banda… Llegeix més»

BOSC DE SANT MARC, TORNEM A VENIR!

Fa uns dies vam anar al bosc amb els alumnes de segon de l’Escola Sant Marc de cal Bassacs. Ahir hi vam tornar amb els companys de primer que  havíem hagut de posposar la sortida a causa d’un confinament de grup.
Al matí vam anar a… Llegeix més»

LA TERRA DE L’HORT

Ahir amb les i els alumnes d’Educació Infantil de l’escola Gira-sol de Montmajor vam a anar a veure el seu hort.
Allà vam recollir mostres de terra i la vam comparar amb altres tipus de sòl per veure quina seria la terra ideal pel seu hort.
Aquí… Llegeix més»

PEAM AVIÀ

Amb els alumnes de 5è  de l’escola Santa Maria d’Avià, hem “adoptat” la riera de la Rovira, com a treball del projecte educatiu d’adopció de monuments (PEAM). N’hem analitzat l’aigua en tres punts diferents i hem realitzat un itinerari des de l’escola fins als tolls… Llegeix més»

PER SANT MARC AMB GPS

La setmana passada vam anar a l’escola Sant Marc de Cal Bassacs a fer una activitat amb els alumnes de cicle superior. Dijous va ser el torn dels de 5è i divendres va tocar als de 6è.
L’activitat va ser d’iniciació a l’ús del GPS. Per… Llegeix més»

EL BOSC DE SANT MARC

Ahir vam anar amb el grup de segon de l’escola Sant Marc de Cal Bassacs a fer una sortida al bosc de l’entorn.
Vam anar fins a l’ermita de Sant Marc i al bosc del seu voltant. Vam parlar, observar, identificar i agafar mostres de les… Llegeix més»

BOLETS A LA VINYA VELLA

En aquesta època de l’any i a la nostra comarca, no pot faltar l’activitat de bolets.
Amb les i els alumnes de 3r de l’escola Galceran de Pinós de Bagà, al matí vam anar a la zona de la Vinya Vella a buscar bolets.
A la tarda… Llegeix més»

COLORS DE TARDOR

Aquest matí hem anat a visitar als nostres veïns de la Llar d’infants Municipal El Patufet de Guardiola de Berguedà.
Hem anat a  l’escola que està molt ben decorada de tardor i també hem pogut veure que aquests dies estan treballant aquesta estació amb diferents materials.
Després… Llegeix més»

L’HUGOT A LES FEBRES

Ahir vam enllestir els treballs de camp del projecte Hugot d’enguany. Vam fer l’activitat d’anàlisi de les aigües de la riera de les Febres a Gironella. El resultat final va ser que l’aigua de les Febres està prou neta com perquè hi visquin les truites… Llegeix més»

L’HUGOT AL RIU BASTARENY

Dijous amb les i els alumnes de 4t de l’escola Galceran de Pinós vam fer la segona activitat del projecte: “Hugot: rius i rieres del Berguedà”.
El lloc d’estudi en aquest cas va ser el riu Bastareny al seu pas pel nucli de Bagà i més… Llegeix més»

ELS BOSCOS DEL BERGUEDÀ

Aquest curs hem iniciat el projecte “Boscos del Berguedà” pels alumnes de cicle inicial de primària. Aquest curs participen en el projecte les escoles de Gironella i Lillet a Güell de la Pobla de Lillet. Aquesta setmana ja hem fet la primera sessió presencial amb… Llegeix més»