PROJECTE: ELS BOSCOS DEL BERGUEDÀ

Benvinguts al bloc del projecte ELS BOSCOS DEL BERGUEDÀ. Es tracta d’un projecte d’investigació adreçat a alumnes de Cicle Inicial de les escoles del Berguedà que vulguin conèixer i donar a conèixer els boscos que tenen a prop.

Per què els boscos?

Perquè el canvi climàtic que s’apropa ens fa valorar com és d’important conservar el nostre entorn verd i perquè a sota d’aquest color, hi ha tots els colors de la natura…

L’any 2011 va ser declarat l’Any Internacional dels Boscos amb l’objectiu de conscienciar la població de la importància de gestionar de forma sostenible aquest ecosistema que representa el 31% de la superfície terrestre. La supervivència i el benestar de les persones arreu del món està en joc ja que ells en proporcionen refugi, són font d’aliments, aigua i oxigen, són font de biodiversitat, regulen i estabilitzen el clima, mitiguen els efectes del canvi climàtic, ajuden a controlar les inundacions i ens protegeixen contra l’erosió del sòl i la desertificació.

Per tot això…volem conèixer millor els boscos!!