- A.F. Videojocs a l’aula per aprendre a llegir. El projecte europeu iRead vol incentivar l’afició per la lectura i l’aprenentatge a través del joc. Ara Criatures (17 de desembre de 2019)
- Amàlia Ramoneda: “És important que els infants vegin que els adults parlen de llibres”. Associació de Mestres Rosa Sensat (10 de juliol de 2019)
- AGUILAR, Laia. Com explicar contes als nostres fills. Ara Criatures (25 de maig de 2019)
- ARENÓS, Paloma. Els audiollibres, un fenomen creixent. Ara Criatures (18 de maig de 2019)
- BARBEITO, Cécile. “Projecte Entre Línies”: com distingir els llibres de text de ciències socials que desenvolupen el pensament crític. El Diari de l’Educació (13 de maig de 2019)
- BONO, Ferran. El cómic para aprendrer historia que triunfa y ninguna editorial quiso antes. El País (7 d’abril de 2019)
- BRAVO, Rosa M. L’entorn familiar, clau en la comprensió lectora infantil. El Punt Avui (1 de desembre de 2019)
- CENTELLES, Jaume. A propòsit d’escriure i de descriure. Guix. Elements d’Acció Educativa núm. 456 (juny 2019), p. 71-72
- CENTELLES, Jaume. L’alquímia de les paraules encisadores. Sobre els textos poètics. Guix. Elements d’Acció Educativa núm. 457 (juliol 2019), p. 73-74
- CORDELLAT, Adrián. ¿Puede la literatura generar en los niños conciencia medioambiental?. El País (7 de desembre de 2019)
- COROMINAS, Agustí. Fem un llibre! (un esdeveniment per a la ciutat). El Diari de l’Educació (10 de juny de 2019)
- CORREA LLAMAZARES, Albert. M’expliques un emoticonte? Llegim un bookface?. Guix. Elements d’Acció Educativa núm. 460 (octubre 2019), p. 71-72
- FERNÁNDEZ, Laura. Para un niño, un libro puede ser su armadura: A. F. Harrold reivindica el poderoso papel de la literatura infantil. El País (2 d’abril de 2019)
- GIFREU, Josep. La biblioteca i el pati. El Punt Avui (19 de setembre de 2019)
- GILBERT, Trinitat. Com més llegeixo, més entenc el món. Ara Criatures (15 de juny de 2019)
- GILBERT, Trinitat. La literatura juvenil ha de ser incòmoda?. Ara Criatures (20 d’abril de 2019)
- JOVER, Guadalupe. Bibliotecas escolares, por favor. El diario de la educación (11 de juliol de 2019)
- JUSTÍCIA, Antònia. Álbumes ilustrados: para lectores de 0 a 100 años. La Vanguardia (3 de novembre de 2019)
- JUSTÍCIA, Antònia. Diez tendencias de Literatura Infantil y Juvenil. Cultura/s. La Vanguardia (18 d’agost de 2019)
- L.A. Literatura infantil i juvenil feminista?. Ara Criatures (16 de març de 2019)
- Llibres imprescindibles per lluitar contra el bulling. Regió 7 (2 de maig de 2019)
- LLOVET, Jordi. Clàssics per a infants. El País (3 de novembre de 2019)
- MAGARZO, Xavier. La pasión por la lectura cuando no hay libros. El País (30 d’abril de 2019)
- MARIMÓN, Sílvia. Com atrapar lectors infantils i adolescents. Ara Cultura (16 de març de 2019)
- MATEU, Coloma. Els llibres i la lectura. Ara Criatures (4 de maig de 2019)
- MORELL FARRÚS, Eva. Any Brossa des de la biblioteca. Grup Bibliomèdia (5 d’octubre de 2019)
- OLIVER, Diana. Estos son los beneficios de la poesía en los niños. El País (1 de juny de 2019)
- OLIVER, Diana. El álbum ilustrado informativo se cuela en las aulas. El País (16 de desembre de 2019)
- PAULA, Oscar de. La gamificació com a metodologia d’aprenentatge i com a eina per motivar l’alumnat. El Diari de l’Educació (25 de maig de 2019)
- PEREDA, Olga. Comprensió lectora, una assignatura pendent dels menors. El Periódico (30 de novembre de 2019)
- PUJOL CRUELLS, Adrià. Contra la literatura infantil. El País (23 de maig de 2019)
- RAMADA, Lucas. Muros de papel mojado. MOOC jóvenes lectores. CRIF. Las Acacias (28 de maig de 2019)
- RODARI, Gianni. Com fer que els nens odiïn la lectura. Catorze 14 (3 d’abril de 2019)
- RONDÓN, Marina; MORENO, Antonio José. El foment de la lectura a través de l’escape room. Articles de Didàctica de la Llengua i de la Literatura núm. 82 (juliol 2019), p.62-66
- RUSSO, Giulianny. Ensenyar a llegir en mitjans digitals. Reflexionar i compartir una experiència. Guix. Elements d’Acció Educativa núm. 462 (desembre 2019), p. 37-41
- SANJURJO, Mónica; ESMORÍS, Susana; RODRÍGUEZ, Emília. Mastegar un llibre i pair-lo: animació lectora. Guix. Elements d’Acció Educativa núm. 453 (març 2019), p. 25-29
- TORRES GARROTE, Anna. Los cuentos, imprescindibles para que los niños entiendan el mundo. UOC notícies (3 de gener de 2019)
- VENTURA FARRÉ, Gemma. L’objectu no es que els nens aprenguin a llegir ràpid sinó millor. Vanesa Amat defensa que “l’estona de lectura a l’escola ha de ser digna”. Catorze 14 (26 d’octubre de 2019)