Es convoquen 125 places de mentor/a digitals pel projecte Codi 4.0 a jornada completa en horari de matí i tarda , des de l’1 de setembre de 2024 a 31 d’agost de 2025.
Image by vectorjuice on Freepik
Funcions
- Acompanyar els centres educatius i el professorat en la implementació de les competències digitals a l’aula, especialment les referides al pensament computacional, els llenguatges de programació i la robòtica educativa.
- Assessorar el professorat per a una incorporació significativa i eficaç d’activitats d’ensenyament-aprenentatge que ajudin l’alumnat a desenvolupar el pensament computacional, els llenguatges de programació i la robòtica educativa.
- Assessorar els centres educatius en l’actualització i seguiment de l’Estratègia digital de centre, incorporant objectius i actuacions relacionades amb el pensament computacional i la robòtica.
- Col·laborar i donar suport al professorat en la implementació de situacions d’aprenentatge que incloguin elements de pensament computacional, llenguatges de programació i robòtica educativa.
- Donar suport al disseny i desenvolupament de plans de formació que dotin al professorat de les competències necessàries per implementar el pensament computacional, els llenguatges de programació i la robòtica educativa.
- Impulsar, coordinar i gestionar activitats formatives adreçades al professorat.
- Detectar bones pràctiques educatives relacionades amb el pensament computacional, els llenguatges de programació i la robòtica educativa.
- Altres funcions encomanades per la Direcció general d’innovació, digitalització i currículum, a través de l’Àrea de Cultura Digital, associades a les actuacions previstes pel Programa temporal Mentories 4.0.
Aspectes que es valoraran
Per poder valorar aquests aspectes cal adjuntar el document amb les dades de l’expedient d’ATRI i el CV al formulari de la sol·licitud.
Mèrits fins a la data de la publicació de la convocatòria (màxim 40 punts)
- Antiguitat com a funcionari/ària de carrera (1 punt per any, fins a 5 punts)
- Pertinença al cos de catedràtics (1 punt)
- Exercici de càrrecs de responsabilitat: càrrecs i tutoria professorat fase formació (1 punt per any, fins a 5 punts)
- Titulacions oficials (1 punt per titulació, fins a 4 punts)
- Llengües estrangeres (1 punt per B2 i 2 punts per C1, fins a 3 punts)
- Més d’una especialitat (fins a 2 punts)
- Formació relacionada amb l’àmbit de les funcions encomanades (mínim cursos de 30h, 0,1 punts per cada 10h de formació, fins a 4 punts)
- Lideratge o participació en projectes relacionats amb les funcions del lloc (fins a 4 punts)
- Experiència en tasques similars al lloc que s’oferta (1 punt per any, fins a 5 punts)
- Capacitats i habilitats necessàries per al desenvolupament del lloc (fins a 5 punts)
- Aplicació de la robòtica, el pensament computacional i els llenguatges de programació en el disseny de situacions d’aprenentatge per al segon cicle d’educació infantil, primària i secundària obligatòria (fins a 1 punt)
- Coneixement de recursos educatius relacionats amb la robòtica, el pensament computacional i els llenguatges de programació (fins a 1 punt)