CONCURS INTERNET POSA L’EDUCACIÓ PELS NÚVOLS

L’Institut Nacional de Tecnologies Educatives i de Formació del Professorat (INTEF), en col·laboració amb l’Associació d’Usuaris d’Internet (AUI), convoca el concurs Internet posa l’Educació pels núvols amb motiu de la celebració, el dia 17 de maig del 2024, del Dia Mundial d’Internet 2024. Aquest any, el Dia Mundial d’Internet 2024 aborda la temàtica “Per una intel·ligència artificial compromesa amb els drets digitals”. Per això, la 6a edició del concurs busca visibilitzar i premiar experiències educatives que es basen en l’ús adequat i responsable de la Intel·ligència Artificial en l’àmbit educatiu d’una manera didàctica i pedagògica, compromesa amb els drets digitals i la facilitat per ser replicable en altres contextos. D’aquesta manera, es busca reconèixer bones pràctiques que s’estiguin desenvolupant a l’actual curs 2023-2024. Aquestes pràctiques han de mostrar com des dels centres educatius es treballa perquè el professorat i l’alumnat siguin capaços de posar en marxa projectes en què la IA es faci servir des d’un coneixement adequat i precís, amb una rellevància especial en els drets digitals. Cal que aquestes pràctiques fomentin valors fonamentals (transparència, privadesa i equitat), afavoreixin i promoguin el debat així com la reflexió sobre els dilemes sorgits entorn de l’ús de la IA en l’àmbit educatiu. Per tant, els docents que hi vulguin participar hauran de presentar un vídeo resum d’un a tres minuts amb les següents característiques:

Descripció de l’experiència, mostrant el context on es duu a terme i s’especifiqui la incorporació de la IA a l’àmbit educatiu, la implementació i els resultats obtinguts.

Detall de la proposta desenvolupada que mostri la feina feta per l’alumnat. El paper de lús de la tecnologia en els processos d’ensenyament-aprenentatge i, en aquest cas, més concretament, el de la IA.

La reflexió sobre lús de la IA a l’escola i la seva relació amb els drets digitals (tant en el professorat com en l’alumnat).

Com ha afavorit l’ús de la IA el treball de valors fonamentals com la privadesa, la transparència i el dret de les persones al món digital, des de l’àmbit escolar.

Pel que fa als detalls complets dels requisits tècnics i de les característiques que ha de complir el vídeo, consulteu  les bases del concurs.

Formulari d’inscripció al concurs

Més informació : https://intef.es/Noticias/6-a-edicion-del-concurso-internet-pone-la-educacion-por-las-nubes/