L’ESCOLA VILAMAR I LA DEFICIÈNCIA AUDITIVA

Al Ptge. del Ferrocarril, 32-33 de Calafell trobem una escola d’infantil i primària , l’Escola Vilamar. Es tracta d’una escola d’una línia amb oferta educativa de P3 a 6è que a més a més és centre de reagrupament d’alumnat amb deficiència auditiva.

L’escola Vilamar és un centre públic, amb un programa específic d’audició i llenguatge en modalitat oral. L’objectiu d’aquest programa és la inclusió de l’alumnat sord per assolir les competències bàsiques amb igualtat d’oportunitats.

El centre disposa d’un Suport Intensiu a l’Audició i Llenguatge (SIAL), també es realitza un treball i seguiment per part del CREDA. Es realitza així una resposta educativa que s’ajusta a les necessitats de l’alumnat amb sordesa. Per donar aquesta resposta educativa, es realitza una coordinació i planificació setmanal amb les tutores, la logopeda del CREDA i el mestre d’audició i llenguatge.

Els avantatges de l’alumnat sord com per la resta d’alumnat:

• Millora l’autoconcepte de l’alumnat sord.
  • Més experiència i formació al professorat del centre.
  • Afavoreix la relació entre les famílies dels alumnes sords.
  • Millora la coordinació entre els professionals i facilita l’organització de l’atenció.
  • Possibilita l’atenció en grup, a més de l’atenció individual.
L’escola Vilamar disposa de dues biblioteques i des del passat curs 2021-22 , fan ràdio a l’escola amb el seu programa propi de ràdio realitzat per alumnat de cicle superior amb el suport dels docents.
A Ràdio Vilamar us podreu informar entre d’altres temes, de les activitats que es fan a l’escola, de l’actualitat del seu entorn, gaudireu  d’entrevistes d’interès, coneixereu diferents cultures i gèneres  musicals,riureu, resoldreu enigmes… Què més es pot demanar !
Trobareu més informació al seu nodes i a les xarxes.