ESCOLES VERDES- BUTLLETÍ NOVEMBRE

A la nostra comarca , un munt d’actuacions s’han realitzat dins del Progrrama Escoles Verdes. Ens agradaria destacar-les és per això que us compartim aquest enllaç que és d’allò més inspirador: http://projects.mcrit.com/accio

La Xarxa d’Escoles Verdes rep el premi que otorga Compromiso RSE
El passat 18 d’octubre, membres de l’equip de la Xarxa d’Escoles Verdes van recollir a Madrid el guardó ‘Sustainability Action 2022’ en el marc del #SustainabilityDay22. La Xarxa ha estat reconeguda com a millor acció de sostenibilitat 2022 en la categoria d’Administracions. Gràcies als centres educatius que ho heu fet possible amb el vostre compromís!
Centres educatius de la XESC reconeguts amb el premi Escola de la Setmana Bio
La Xarxa d’Escoles per a la Sostenibilitat de Catalunya (XESC) està d’enhorabona! L’institut Les Salines del Prat de Llobregat i l’Institut Emperador Carles de Barcelona, juntament amb el projecte Convivium Slow Food on han participat les escoles de Cornellà, han estat guardonats amb el Premi Escola, Agricultura i Alimentació Ecològica de la Setmana Bio a l’escola.
Llegiu-ne més
Activitats de ciència ciutadana i natura per tot el territori
Durant el mes de novembre es celebra el Mes de la Ciència Ciutadana i Natura, durant el qual entitats capdavanteres en el sector fan tallers de ciència ciutadana adreçats al públic adult i familiar, on els docents podeu inspirar-vos sobre com treballar a través d’aquesta metodologia a l’aula. Consulta el programa i accedeix al formulari d’inscripció.

decorativa
Impuls a la ciència ciutadana en els centres educatius
A les Jornades de Ciència Ciutadana s’ha presentat la guia ‘Ciència ciutadana i natura: un repte per a l’educació per a la sostenibilitat’ de la mà del CREAF i d’una professora de l’Institut Ègara, per compartir els beneficis que aquesta disciplina aporta a l’ensenyament de les ciències. Recupera la presentació.
Llegiu-ne més
L’escola Mont-roig de Balaguer participa en el VII Simposi de la Xarxa estatal de Escuelas hacia la Sostenibilidad en Red (ESenRED)
L’escola va presentar la seva bona pràctica del Repte d’Emprenedoria “Aromes, remeis I condiments” centrat en les plantes aromàtiques i medicinals, i hi ha participat l’alumnat de cicle superior. L’acte va tenir lloc el juliol a Segovia.
El claustre de l’escola Els Castanyers descobreix l’entorn proper
L’equip docent explora l’entorn natural de l’escola i el municipi a l’inici de curs. Els ha permès viure situacions d’aprenentatge en contextos diferents i identificar espais on dur a terme activitats didàctiques durant el curs.
Llegiu-ne més
L’Institut Antoni Pous de Manlleu participa a l’Escola d’estiu de la Universitat del País Basc
La coordinadora d’Escola Verda i la membre de la Comissió de Coeducació van participar-hi per exposar exemples de bones pràctiques relacionades amb la sostenibilitat, el medi ambient i la igualtat de gènere, a realitzar en tots els nivells d’ESO.