PROTECCIÓ DE DADES ALS CENTRES EDUCATIUS

A la web del Departament d’Educació, es comparteixen uns materials en format infografia que responen als dubtes que durant la pràctica diària se’ns pot plantejar en matèria de protecció de dades. Per protegir l’alumnat i respectar els seus drets es coincideix en l’ús de dades merament necessàries, durant el temps limitat, han possibillitat de retirar el consentiment.

El dia a dia del centre comporta tractar dades personals de l’alumnat i aquest tractament s’ha de fer amb garantia de drets. Per això, podem trobar diferents models perquè s’informi correctament i es pugui demanar el consentiment quan és necessari. En cas que dubtem també se’ns ofereix un correu electrònic de consultes: dpd.educacio@gencat.cat

En el cas que es decideixi publicar a Internet dades i imatges d’alumnes, abans es demana el consentiment, i també per a la comunicació o cessió de dades a tercers.

Els centres hem de conèixer quines mesures hem de prendre quan es publica a la xarxa, als dispositius mòbils i quan es fan videoconferències. I abans de captar una imatge o fer un enregistrament no hem d’oblidar-nos d’informar les persones implicades.